کد خبر: ۴۲۹۸۷
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در سخنرانی در این پارلمان سیاست استاندارد دوگانه غرب در قبال رژیم صهیونیستی را محکوم و شدیدا از متحدان غربی به خاطر تروریستی نخواندن کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی شامل کودکان توسط رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۸ تا کنون انتقاد کرد.

کلر دیلی، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا بر اساس ویدیویی از سخنرانی‌اش در محل این پارلمان زبان به انتقاد از استاندارد دوگانه غربی‌ها در اینکه کشتار فلسطینیان بی گناه توسط رژیم صهیونیستی را «تروریستی» نمی‌دانند، گشوده و گفت: «در اوایل ماه جاری میلادی اسرائیل در مدت پنج روز ۳۲۳ بار به نوار غزه حمله و آن را بمباران کرد. ۱۰ غیرنظامی کشته و ۱۱۰۰ نفر بی خانمان شدند. از سال ۲۰۰۸ تا کنون در حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری ۱۵۰۰۰۰ فلسطینی کشته و زخمی شده‌اند. ۳۳۰۰۰ نفر از آنها کودک بوده‌اند. اما هیچ کس درباره آنها حرفی نمی‌زند و آنها را تروریست نمی‌خواند.»

این نماینده پارلمان اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: «اتحادیه اروپا وقتی چنین اتفاقی می‌افتد تنها می‌ایستد و تماشا می‌کند و اسرائیل را دوست ما می‌خواند. ما در کرانه باختری خانه و مدرسه می‌سازیم و اسرائیلی‌ها آنها را از بین می‌برند. ما وقتی همچنان اسرائیل را دوست خودمان می‌خوانیم دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم اتحادیه‌ای حامی ارزش‌ها هستیم. ما باید یک چنین گفتگویی را داشته باشیم. با توجه به محدودیت‌های زمانی که اکنون داریم و وعده مثبت گروه‌های دیگر برای تسهیل برگزاری یک مناظره لازم و تمام عیار در این زمینه در ماه ژوئن من طرح آن را پس می‌گیرم.»

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها