کد خبر: ۴۰۲۷۲
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
استاندار فارس گفت: هیچ کوتاهی و سهل انگاری در نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر زلزله از جمله منازل آسیب دیده در زلزله شهرستان اوز پذیرفتنی نیست.

محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اوز، تاکید کرد: هیچ کوتاهی و سهل انگاری در نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر زلزله از جمله منازل آسیب در زلزله شهرستان اوز پذیرفتنی و قابل گذشت نیست و با خاطیان برخورد قانونی و جدی خواهد شد. ضرورت دارد که همه عوامل و ناظران ساختمانی به وظایف قانونی خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.

استاندار فارس ادامه داد: برای سرعت گرفتن روند بازسازی این مناطق پیشنهاد می‌کنیم که ماشین آلات مورد نیاز از سایر شهرستان‌ها تامین و در مناطق زلزله زده شهرستان اوز مستقر شده و به امر بازسازی کمک کنند.

ایمانیه اظهار کرد: بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی استان نیز حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده آمار دقیقی از تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر زلزله که نیاز به نوسازی یا بهسازی و مرمت دارند، ارائه دهند.

او پیشنهاد داد که در جلسه هیات وزیران در خصوص میزان تسهیلاتی که می‌توان به حادثه دیدگان زلزله اوز اختصاص داد، بحث و تصمیم‌گیری شود.

استاندار فارس گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام شده، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نسبت به تامین وسایل منازلی که در این حادثه دچار آسیب شده و از بین رفته‌اند، اقدام ‌خواهد کرد.

ایمانیه ادامه داد: سیمان و میلگرد مورد نیاز برای این منطقه نیز با همکاری بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

او اظهار کرد: همچنین مقرر شده که به ۸۶ خانواده آسیب دیده در زلزله شهرستان اوز که تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی قرار دارند مبلغ یک میلیارد ریال وام بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شود.

استاندار فارس، ضمن قدردانی از همراهی و حمایت همیشگی خیرین گفت: چنانچه خیرین مبالغ مد نظر خود را به حساب ١٠٠ حضرت امام (ره) واریز کنند معادل همان مبلغ نیز از جانب دولت تامین و در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

ایمانیه، خواستار فعال شدن بیمارستان اوز هم شد و گفت: هزینه‌های مرتبط با آسیب‌های وارد شده به این بیمارستان نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین خواهد شد.

او افزود: مدیریت استان خواستار این است که صندوق بیمه حوادث ساختمانی به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کرده و شهرداری نیز، نسبت به صدور پروانه رایگان اقدام کند.

استاندار فارس اظهار کرد: باید یک کمیته با حضور کارشناسان صاحب نظر از دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود و ساختمان‌هایی که کمتر از ۲۰ سال از عمر آنها می‌گذرد اما در زلزله اخیر دچار شده و باید تخریب شوند را شناسایی و اعلام کنند.

روز گذشته، وزیر کشور با همراهی استاندار فارس از مناطق زلزله زده شهرستان اوز، بازدید و در برنامه آغاز عملیات اجرایی بازسازی و احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده از این حادثه شرکت کرد.

براساس اعلام مسئولان بنیاد مسکن فارس، در زلزله 4.7 ریشتری 27 مرداد امسال اوز، حدود 307 واحد مسکونی دچار درجات مختلفی از آسیب شد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها