کد خبر: ۴۰۱۲
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه بندر خرمشهر مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق است گفت: ترانزیت خودرو از طریق این بندر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۹ درصد افزایش داشته است.
به گزارش جدید پرس:

نوراله اسعدی روز سه شنبه  با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی واردات کالا در سه ماه نخست امسال در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه پارسال، بیان کرد: تخلیه کالا نیز در این بندر نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۵۸ درصدی برخوردار بوده است.
وی در خصوص حمل و نقل کانتینری، بیان کرد: تخلیه کالای کانتینری TEU در بندر خرمشهر نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.
اسعدی افزود: در سه ماه نخست امسال ۲۷۸ فروند شناور غیرکانتینری بالای یکهزار و زیر یکهزار تن به بندر خرمشهر تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.
بندر خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از ظرفیت منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را داراست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها