کد خبر: ۴۰۰۸۲
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، گفت: احداث چهارخطه بیجار-دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشوربوده و با اقدامات انجام شده به زودی شاهد بهره برداری از قطعات در دست ساخت خواهیم بود.

جهانگیر الیاسی مدیرکل راه وشهرسازی کردستان در جریان بازدید از محور بیجار به دیوادره ازادامه عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره خبرداد و اظهار کرد: این مسیربه طول۵۵کیلومترازجمله مسیرهای مهم استان درهدایت ترافیک استانهای شمال ومرکزکشوربه سمت شهرهای مرزی بانه،مریوان ومرزهای باشماق و سیرانبند است.

الیاسی افزود: ارتقای این مسیر به چهارخطه در دستور کار این اداره کل قرارگرفته که تا کنون 5 کیلومتر از مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته و چهارقطعه به طول 19کیلومتر در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: قطعات 3 و 4 و 5 محور از سمت بیجار بطول 14 کیلومتر 85 درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد 1000 میلیارد ریال اعتباربرای این چهار خطه یادآورشد: برای بهره برداری و اتمام قطعات در حال اجرای این طرح 2000 میلیارد ریال دیگر لازم است.

الیاسی تاکیدکرد: کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات وتلفات ناشی ازآن و ارتقای شاخصهای برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان از اهداف احداث این راه است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها