کد خبر: ۳۶۸۹
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی که تورم را به حال خود رها و دولت را به وضع آشفته ای دچار کرده، هدف خود را ایجاد "رمزریال" تعریف کرده است.
به گزارش جدید پرس:

 علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی که تورم را به حال خود رها و دولت را به وضع آشفته ای دچار کرده است، گویی اولویت دیگری ندارد و هدف خود را ایجاد "رمزریال" تعریف کرده است. 

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: 

  • رمزریال به‌جای همین اسکناسی که مردم در دست دارند، خواهد بود و فرد به‌جای اینکه اسکناس داشته باشد رمزریال دارد؛ به آن مفهوم جهانی(رمزارز) نخواهد بود و ریال‌های اسکناس جای خود را به رمزریال می‌دهند.
  • با تکمیل زیرساخت‌های لازم ان‌شاالله از شهریورماه عملیاتی خواهد شد و قبل از اجرا نیز حتما به‌میزان کافی آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود تا مردم با سازوکار آن آشنا بشوند و در جریان ماجرا قرار بگیرند؛ ضمنا ابتدا به‌صورت آزمایشی از یکی از مناطق آغاز می‌شود و بعد به سراسر کشور تسری خواهد یافت.
  • این مسئله در اختیار آقای دکتر رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور است که در این‌باره در حال بررسی هستند تا در سطح دولت تصمیم‌گیری بشود.

اینکه در اوج هرج و مرج در نظام بانکی کشور که باعث شده است ضریب فزاینده خلق پول به فراتر از 8 برسد و بانک ها روزانه نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان پول بدکیفیت خلق کنند و تمام ریسک را به سمت مردم حواله دهند، علی صالح آبادی به دنبال ایجاد رمزریال و محو کردن اسکناس های در دست مردم است که باعث می شود حداقل آزادی های فردی به صورت داشتن وجه نقد هم محو شده و افسار ملت به دست بانک ها بیفتد، است، نشان می دهد که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از منطق خدمت به اقتصاد ملی پیروی نمی کند و مسائل دیگری را دنبال می کند. 

کارت های بانکی در دست مردم تمام خدمات پول اعتباری را ارائه می دهد و طراحان جهانی رمزریال به دنبال از بین بردن توان اعمال قدرت مردم بر دارایی های خود هستند تا همه چیز به رایانه های مرکزی بانک ها سپرده شده و در صورت یک قطعی ساده عمدی یا اتفاقی، کسی مالک چیزی نباشد و پول نقد در اختیار نداشته باشد. 

ظاهرا این نوع محو کردن پول مشهود، قسمتی از برنامه های سند 2030 است که رهبر معظم انقلاب قاطعانه اجرای آنرا ممنوع کرده اند، و اصرار دولت سیزدهم برای اجرای آن خارج از منطق حکمرانی است. 

پایان/

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها