کد خبر: ۳۴۳۲
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت دخانیات در رابطه با صنعت دخانیات کشور خبر داد و گفت: در جلسه امروز بر جدی گرفتن موضوع تولید دخانیات در داخل کشور تاکید شد.
به گزارش جدید پرس:

روح الله عباسپور  در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون مدیرعامل شرکت دخانیات گزارشی از صنعت دخانیات کشور اعلام کرد.

وی افزود: دخانیات سال هاست سیر نزولی دارد و رشدی نداشته است. تاکنون مخالفت هایی با تولید دخانیات شده تا جامعه سالم بماند و جوان ها درگیر دخانیات و مواد مخدر و... نشوند ولی از سوی دیگر متاسفانه مجوزهایی به برخی خارجی ها در داخل کشور داده شده که از ظرفیت ها و مواد اولیه داخل کشور استفاده کرده و تولید می کنند و همچنین بخش زیادی از بازار را به دست گرفته اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه در گذشته ۴۸ درصد ظرفیت بازار دخانیات در اختیار ایران بوده که الان این رقم به ۹ درصد رسیده است، گفت: در جلسه امروز این موضوع مطرح شد که اگر قرار است ما دخانیات تولید نکنیم چرا باید همچنان تولید دخانیات با برندهای خارجی در داخل کشور ادامه داشته باشد و قاچاق بازار را پر کرده و همچنان سلامت را تهدید کند؟ بنابراین بحث ها بر این مبنا بود که موضوع تولید جدی گرفته شود تا در نهایت بخش صادرات را  نیز در اختیار بگیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها