کد خبر: ۳۳۳۱
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت آی.تی کشور ایجاد شده است که در حال حاضر برای آن نیروی متخصص و فعال وجود ندارد.
به گزارش جدید پرس:

 غلامحسین حسینی‌نیا روز دوشنبه در آیین رونمایی از هشت محصول دانش‌بنیان در مشهد افزود: به همین دلیل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نظر دارد، دوره‌هایی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل در قالب ۱۸ واحد و ۵۰۰ ساعت آموزشی در حوزه فناوری تعریف کند تا هر دانشجو در زمینه رشته دانشگاهی خویش مهارت‌های لازم را فرا گیرد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: در بخش دانش‌بنیان یک نهضت راهبردی در کشور با حداکثر توان در حال شکل‌گیری است که تغییرات بنیادی در آینده مشاغل ایجاد خواهد کرد.
حسینی‌نیا افزود: افزایش اعتبار پول ملی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و اگر کشور از قطار توسعه تکنولوژی دور بماند، ارزش پول هم حفظ نخواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: حاکمیت و تمام ارکان جامعه باید جهت تحقق اهداف شرکت‌های دانش بنیان بسیج شوند تا با اشتغال‌آفرینی و صادرات محصولات، منابع و دستاوردهای این شرکت‌ها وارد زندگی مردم شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد نیروی جوان و تحصیل کرده کشور چیزی حدود جمعیت کشورهای حوزه خلیج فارس است که برای ساماندهی و حضور آنها در عرصه فناوری و تکنولوژی تفاهم نامه‌هایی بین دانشگاهها، سازمان و نهادهای دولتی منعقد شده است.

دوران تصدی‌گری بر بخش خصوصی پایان یافته است 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: این وزارتخانه به توسعه بخش خصوصی ایمان دارد و بر این باور است که دوران تصدی‌گری دولت بر بخش خصوصی به اتمام رسیده است.
محمد امین آقامیری ادامه داد: رابطه دولت با بخش خصوصی باید حالت حمایتی باشد تا این بخش بتواند در شرایط سخت، اقدامات و اهداف خویش را در مسیر توسعه و پیشرفت به منصه ظهور رساند.
وی تصریح کرد: صادرات، بومی‌سازی، اشتغال و هوشمندسازی صنایع و تجهیزات از مهمترین اولویت‌ها است و شرکت‌های دانش بنیانی که در این مسیر گام بر دارند، مورد حمایت‌های حاکمیتی و مالیاتی دولت قرار خواهند گرفت.
آقا میری افزود: ۱۴۴ تیم و شرکت نوپای دانش‌بنیان در حوزه فناوری در حال فعالیت هستند که شرکت‌های بزرگ باید با هدف حمایت از آنها، محصولات تولیدی این شرکت‌های نوپا را مورد استفاده قرار دهند.
در پایان این مراسم از هشت محصول دانش‌بنیان در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی رونمایی شد.

همچنین نمایشگاه جانبی از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز در حاشیه برگزاری این مراسم برگزار شد که در آن ۲۰ محصول فناور از ۱۲ شرکت دانش‌بنیان حوزه‌های مختلف همچون سلامت، کشاورزی، مخابرات، خدمات ابری، امنیت سایبری و بودجه‌ریزی محصولات خویش را به نمایش گذاشتند. ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها