کد خبر: ۳۲۷۴۵
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
امارات و عمان نیز، پس از عربستان سعودی، آلمان، کویت، بحرین و قطر برای شهروندانشان در خصوص لبنان هشدار امنیتی صادر کردند.
به گزارش جدید پرس:

 وزارت خارجه امارات، امروز (یکشنبه، ۶ آگوست) با صدور بیانیه‌ای هشدارآمیز، از شهروندان خود خواست که به دلیل تنش امنیتی آغاز شده در اردوگاه «عین الحلوه» لبنان، برای حفظ امنیت خود از سفر به لبنان پرهیز کنند.

عمان و امارات نیز به اتباعشان درباره لبنان هشدار دادند

 

در بیانیه وزارت خارجه امارات بر ضرورت پایبندی به مصوبه ممنوعیت سفر به لبنان و ارتباط شهروندان اماراتی در مواقع ضروری از طریق شماره تلفن اضطراری مشخص شده، تاکید شد.

سفارت عمان نیز بعد از ظهرد امروز از شهروندان خود در لبنان خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های امنیتی، جانب احتیاط را رعایت کنند و از مناطق درگیری، دوری کنند. این سفارت‌خانه همچنین، شماره‌هایی را در اختیار شهروندانش قرار داد تا در مواقع اضطراری با این شماره‌ها تماس بگیرند.

پیشتر عربستان سعودی، آلمان، کویت، بحرین و قطر برای شهروندان خود در لبنان پیام هشدار امنیتی و دوری از مناطقی که در آن درگیری مسلحانه در جریان است، صادر کرده بودند.

هرچند که دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر لبنان در واکنش به بیانیه‌های هشداردهنده سفارتخانه‌های خارجی به شهروندان خود در لبنان به بهانه درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه تاکید کرد: وضعیت امنیتی نگران‌کننده و وحشت‌برانگیز نیست و تماس‌های سیاسی و امنیتی برای مهار حوادث اردوگاه عین الحلوه پیشرفت داشته است.

درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه، از شنبه شب هفته پیش (۲۹ جولای)، پس از ترور نافرجام یکی از فرماندهان گروه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه آغاز شد و یک روز بعد در روز یکشنبه (۳۰ جولای)، پس از تیراندازی به سوی خودروی «ابواشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» و ترور این فرمانده جنبش فتح، تشدید شد. با وجود توافق آتش‌بس موقت، این درگیری‌ها همچنان به صورت پراکنده، ادامه دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها