کد خبر: ۳۲۴۵۵
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
در حالی که اژدها موجودی اساطیری است و به افسانه‌ها تعلق دارد اما گونه‌های جانوری زیادی در حیات‌وحش وجود دارند که به اندازه اژدهای اساطیری جالب، ترسناک و مشهور هستند.
به گزارش جدید پرس:

گونه‌های زیادی در حیات‌وحش امروزی در کره زمین یافت می‌شوند که شباهت زیادی به اژدها به عنوان موجودی اساطیری دارد؛ یکی از آن‌ها اژدهای کومودو است. اژدهای کومودو شکارژی بی‌رحم و گوشت‌خواری است.

این بزرگ‌ترین مارمولک جهان شباهتی عجیب با اژدهای اساطیری دارد؛ این خزنده عظیم الجثه ظاهری ترسناک دارد و توانایی رسیدن به طول ۳ متر را دارد. اژدهای کومودو دارای پاهای تنومند، دم ضخیم و دهان بزرگ پر از دندان های تیز است. از این دندان ها برای جدا کردن طعمه یا حمله به شکارچیان استفاده می‌شود. نیش این اژدها سمی است و می توانند برای افراد کشنده باشد.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

اژدهای ریش‌دار دیگر جانوری است که ظاهری شبیه به اژدهای اساطیری دارد؛ اژدهای ریش‌دار خزنده کوچکی است که در محیط های گرم و خشک رشد می‌کند و همچنین به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده‌است. این به دلیل ماهیت مطیع آنها و تغذیه نسبتا ساده است.

اژدهای ریش‌دار به دلیل ظاهر شبیه به اژدها، موجودی افسانه‌ای است و مانند اژدهای کومودو نام آن ها از این شباهت آمده است. برآمدگی‌های کوچکی در امتداد گردن آن‌ها و همچنین در اطراف بدن آنها وجود دارد که می تواند برای دور نگه داشتن شکارچیان مفید باشد.

عکس |‌ ردپای اژدهای اساطیری در حیات‌وحش!

ایگواناهای دریایی دیگر جانورانی در حیات‌وحش هستند که شباهت عجیبی به اژدهای اساطیری دارند؛ آنها فلس‌های خشنی دارند و همچنین برآمدگی‌هایی در پشت خود دارند که تا دم آن‌ها امتداد یافته‌است. تنها مارمولک دریایی در جهان، ایگوانای دریایی است و این خزندگان عظیم الجثه ظاهری دارند که آنها را شبیه اژدهای اساطیری می‌کند. آنها می‌توانند سیاه یا سبز تیره باشند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها