کد خبر: ۳۲۲۵۶
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
غزل حسینی و ریحانه کریمی نماینده وزنه‌برداری دختران ایران در پیکارهای قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در دسته ۵۹ کیلوگرم موفق به کسب ۴ مدال نقره و برنز شدند.
به گزارش جدید پرس:

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان قاره کهن روزهای ۶ تا ۱۴ مرداد در دهلی‌نو برگزار می‌شود.

امروز (سه‌شنبه) در ادامه این رقابت‌ها در دسته ۵۹ کیلوگرم سیده غزل حسینی، ریحانه کریمی و آلما حسینی در گروه A به روی تخته رفتند.

غزل حسینی در حرکت اول و دوم یک ضرب وزنه ۷۵ و ۸۰ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد اما نتوانست در حرکت سوم یک ضرب وزنه ۸۲ کیلوگرمی را مهار کند و موفق شد در رده نوجوانان به مدال نقره برسد. حسینی در حرکت اول دوضرب وزنه ۹۰ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت دوم وزنه ۹۴ کیلوگرمی را مهار نکرد و در نهایت با بالا بردن وزنه ۹۴ کیلوگرمی در حرکت سوم دوضرب موفق شد با مجموع ۱۷۴ کیلوگرم در دوضرب چهارم شود و در مجموع در رده چهارم آسیا ایستاد.

آلما حسینی دومین نماینده‌ای بود که در این دسته به روی تخته رفت. وی در حرکت اول یک ضرب با موفقیت وزنه ۷۲ کیلوگرمی را مهار کرد اما نتوانست وزنه‌های ۷۷ و ۷۸ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در حرکت یک ضرب ششم شد. حسینی وزنه ۸۸ کیلوگرمی را در حرکت اول دوضرب بالای سر برد، اما نتوانست وزنه ۹۳ کیلوگرمی را در حرکت‌های دوم و سوم دوضرب مهار کند و در این حرکت ششم شد و با مجموع ۱۶۰ کیلوگرم در رده ششم آسیا ایستاد.

سومین نماینده ایران در این دسته ریحانه کریمی بود که کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان وزنه ۸۱ کیلوگرمی را برای حرکت یک ضرب او انتخاب کرد اما وی موفق به مهار آن نشد اما در حرکت دوم این وزنه را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز در مهار ۸۴ کیلوگرم موفق نبود. او در رده سنی جوانان مدال برنز را بر گردن آویخت. کریمی در حرکت اول و دوم دوضرب وزنه ۱۰۱ و ۱۰۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما نتوانست وزنه ۱۱۱ را بالای سر ببرد اما در دوضرب به مدال نقره رسید و در مجموع با ۱۸۸ کیلوگرم هم‌ توانست مدال برنز را به دست بیاورد.

پیش از این آنیتا فیضی در پایان رقابت‌های گروه A دسته ۴۹ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در مکان چهارم رده سنی نوجوانان ایستاد. فیضی با کسب مدال در یک‌ضرب ۴ کیلوگرم، در دوضرب یک کیلوگرم و در مجموع ۵ کیلوگرم فاصله داشت. او با کسب ۳ عنوان چهارمی، صاحب ۶۶ امتیاز تیمی برای تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران شد.

آنیتا فیضی در رده جوانان نیز در مکان ششم آسیا قرار گرفت. او در یکضرب هفتم شد، اما در دوضرب و مجموع در رده ششم ایستاد و توانست ۵۹ امتیاز برای تیم جوانان دختران ایران به دست بیاورد.

 
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها