کد خبر: ۳۲۲۳۴
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کشتی باری دچار حریق شده با بیش از ۳,۷۰۰ خودرو دو روز پس از وقوع آتش سوزی ناشی از یک خودروی برقی و کشته شدن یک خدمه، همچنان در دریا می‌سوزد.
به گزارش جدید پرس:

این کشتی باری که ۳۷۰۰ خودرو را حمل می‌کرد پس از وقوع آتش سوزی که گفته می‌شود ناشی از یک ماشین برقی بوده، دچار حادثه شد و بعد از دو روز همچنان در حال سوختن است. در جریان این حادثه یک نفر از خدمه جان خود را از دست داد.

دلیل عجیب خاکستر شدن ۳۷۰۰ خودرو در دریا!/ عکس

خدمه نجات که با کشتی در سواحل هلند هستند بالاخره با کاهش گرما و شعله های آتش و دود، توانستند سوار کشتی شوند. گارد ساحلی هلند گفت: «در طول صبح، پس از اندازه‌گیری‌هایی که توسط شرکت‌های بازیابی انجام شد، مشخص شد که درجه حرارت کاهش یافته است.»

خدمه نجات در حالی سوار کشتی شدند که آتش در آن «هنوز شعله می‌کشید اما رو به کاهش بود».

پت آدامسون، سخنگوی این شرکت، گفت که این کشتی در مجموع ۳,۷۸۳ وسیله نقلیه نو از جمله ۴۹۸ خودروی برقی را حمل می‌کرد. گارد ساحلی با استناد به فهرست اولیه حمل و نقل گفته بود این کشتی حامل ۲,۸۵۷ خودرو از جمله ۲۵ خودروی برقی بوده است.

دلیل عجیب خاکستر شدن ۳۷۰۰ خودرو در دریا!/ عکس

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده در مورد خطرات احتمالی آتش سوزی باتری خودروهای برقی هشدار داده است، خطری که ناشی از فرار حرارتی (مهارگسیختگی گرمایی) است؛ یک واکنش شیمیایی که باعث افزایش دمای باتری و افزایش فشار می‌شود.

کشتی در حال سوختن نزدیک دریای کم عمق واِدن بود، منطقه‌ای که در فهرست میراث جهانی ثبت شده و یکی از مهم ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در جهان به حساب می‌آید. این مکان همچنین نزدیک مرز هلند با آلمان است که وزیر محیط زیست آن، استفی لمکه، روز پنجشنبه گفت اگر کشتی غرق شود «می‌تواند به یک فاجعه زیست محیطی با ابعاد نامعلوم تبدیل شود».

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها