کد خبر: ۳۲۰۸۹
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مطابق انتظار جدیدترین خرید سپاهان برای تقویت بخش میانی این تیم آمده است.
به گزارش جدید پرس:

با وجود جدایی چند بازیکن خارجی فصل گذشته سپاهان که مانوئل فرناندز، ایگور کاتاتائو و الویس کامسوبا بودند، مورایس وسواس ویژه‌ای برای جایگزین کردن آنها به خرج داد، اما این مربی پرتغالی حالا تصمیم نهایی خود را درباره اضافه شدن یک بازیکن گرفته است.

براین اساس برایان دابو هافبک 31 ساله بورکینافاسویی که سابقه بسیار خوبی در فوتبال ایتالیا طی سال‌های اخیر دارد و در دو فصل گذشته برای ریزه اسپور و آریس به میدان رفته، قرار است در فصل پیش رو نقش مهمی در مرکز میدان برای طلایی پوشان اصفهانی زیر نظر مورایس ایفا کند.

نقل و انتقالات سپاهان برای حضور در لیگ بیست و دوم با شروع پنجره تابستانی بیشتر معطوف به تقویت بخش دروازه، دفاع میانی و منطقه هجومی تیم بوده است و حالا اضافه شدن دابو در شرایطی که مسعود ریگی، جلال علی‌محمدی، یاسین سلمانی و مانوئل فرناندز جدا شده‌های اردوی طلایی‌پوشان در فصل پیش رو به شمار می‌روند، می‌تواند تعادل را به ترکیبی که در دسترس مورایس و دستیارانش قرار دارد، اضافه کند.

دابوی 31 ساله که در تیم زیر 21 ساله‌های فرانسه نیز به میدان رفته، با سابقه بازی در فیورنتینا می‌تواند یکی از چهره‌های جذاب لیگ بیست و سوم و تیم فوتبال سپاهان در فصل پیش رو باشد.

این بازیکن 31 ساله که نام کامل او "برایان بولایه کوین دابو" است، در فرانسه متولد شده و در تیم زیر 21 ساله‌های کشور محل تولد خود نیز بازی کرده است، اما در ادامه ترجیح داده تا برای کشور اصلی خود که بورکینافاسو است در رده بزرگسالان بازی کند و از سال 2018 که اولین بازی ملی خود را برگزار کرده، در 20 بازی ملی 2 گل هم به ثمر رسانده است.
نکته قابل توجه دیگر درباره دابو این است که او فوتبال خود را از تیم ب و اصلی مونپولیه آغاز کرده و سپس به صورت قرضی به تیم بلبکرن راورز رفته و در سال 2014 به عنوان بازیکن قرضی صعود از چمپیونشیپ به لیگ برتر را با این تیم تجربه کرده است.

1903345

ارزش دابو در سایت ترانسفر مارکت 600 هزار یورو تخمین زده شده است.

پس از این موفقیت دابو در سال 2016 با قراردادی 4 ساله تیم فوتبال سن‌اتین که به رقیب مونپولیه بوده می‌پیوندد، اما پیش از پایان قراردادش مورد توجه فیورنتینا قرار می‌گیرد و با قراردادی 3 ساله به این تیم می‌پیوندد تا حضور در سری آ را با یکی از قدیمی ترین تیم‌های ایتالیا تجربه کند.
پس از حضور در فیورنتینا دابو تجربه بازی در دو تیم دیگر ایتالیایی که اسپال و بنونتو بوده‌اند، را به دست می‌آورد و سپس عازم ماجراجویی جدیدی در ریزه اسپور ترکیه و سپس آریس یونان می‌شود.

این بازیکن که البته هنوز به صورت رسمی سپاهانی‌ها از حضورش در ایران پرده‌برداری نکرده‌اند، باید در کنار بازیکنانی نظیر محمد کریمی، محمد قربانی، رضا اسدی و جوانانی نظیر ارشیا سرشوق، موسوی و حسین‌نژاد تعادل مورد نیاز را در آرایش تیمی سپاهان ایجاد کنند.
سال گذشته مورایس تجربه خوشی از خرید بازیکنان خارجی کسب نکرد و تنها نیلسون جونیور از میان 5 بازیکن خارجی جذب شده، همکاری‎‌اش را در حال حاضر برای سال دوم ادامه می‌دهد. حالا باید منتظر ماند و دید اگر دابو قراردادش را با طلایی‌پوشان اصفهانی به صورت رسمی عقد کند، در فصل پیش رو که سپاهان در لیگ برتر، جام حذفی و همینطور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اهداف بلند پروازانه‌ای دارد، چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها