کد خبر: ۳۲۰۲۵
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
این سیاستمدار سوسیال دموکرات گفت: «این، نفرین رسانه‌های اجتماعی است: اینکه در حباب‌هایی که دورمان ایجاد کرده‌ایم، بنشینیم. در این حباب‌ها چیزهایی به ما پیشنهاد می‌شود که قبلا هم مطابق با آن فکر می‌کردیم.»
به گزارش جدید پرس:
«این، نفرین رسانه‌های اجتماعی است: اینکه در حباب‌هایی که دورمان ایجاد کرده‌ایم، بنشینیم. در این حباب‌ها چیزهایی به ما پیشنهاد می‌شود که قبلا هم مطابق با آن فکر می‌کردیم. / کتاب‌ها دیدگاه‌های متفاوتی را فراتر از تجربیات افراد ارائه می‌دهند. او گفت: «این نکته مهمی در مورد ادبیات است. این که به شما این امکان را می‌دهد که تجربیاتی که خودتان ندارید و اغلب نمی‌خواهید هم داشته باشید را به اشتراک بگذارید.»
 

به گفته اولاف شولتس، صدراعظم (نخست وزیر) آلمان،‌ رسانه‌های اجتماعی افراد را با نظراتی که از قبل شکل گرفته‌اند تایید می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد نفرین می‌شود.

 

به گفته او این وضعیت خاص، «جدید و ناشناخته» است. شولتس ادامه داد که این همان مساله‌ای است که او را به مطالعه و خواندن کتاب سوق داده است.

 
 

صدراعظم آلمان همچنین اضافه کرد که کتاب‌ها دیدگاه‌های متفاوتی را فراتر از تجربیات افراد ارائه می‌دهند. او گفت: «این نکته مهمی در مورد ادبیات است. این که به شما این امکان را می‌دهد که تجربیاتی که خودتان ندارید و اغلب نمی‌خواهید هم داشته باشید را به اشتراک بگذارید.»

به اعتقاد شولتس، برای گفتگوهایی که با شهروندان به عنوان یک سیاستمدار دارد، کتاب‌ها «مکمل شگفت‌انگیزی» هستند.

او گفت: «همه این گفتگوها به من، به عنوان یک سیاستمدار، بینش و دیدگاه‌های متفاوتی از شهروندانی که بسیار متفاوت از من زندگی می‌کنند، می‌دهد. کتاب‌ها یک جزء ادبی به تجریات من اضافه می‌کنند و من نمی‌خواهم این فرصت را از دست بدهم.»

صدراعظم آلمان ادامه داد: «من عاشق خواندن هستم. گاهی زیاد و گاهی کم، گاهی اوقات رمان و بیشتر ادبیات غیرداستانی. این موارد متناوب است و تغییر می‌کند.» به عنوان مثال او در دوران ریاست شاخه جوانان حزب، «داستان علمی-تخیلی» می‌خوانده است.

شولتس گفت که تمایلی به خواندن کتاب به حالت درازکش ندارد:‌ «اگر می‌خواهید تمرکز کنید، بهتر است حالت نشسته داشته باشید. بنابراین، من روی صندلی، کنار پنجره، در ماشین و هواپیما کتاب می‌خوانم. من عادت داشتم روی زمین می‌نشستم، به دیوار تکیه می‌دادم و مطالعه می‌کردم.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها