کد خبر: ۳۱۹۲۴
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
جهان‌گرد دانمارکی به عنوان نخستین کسی که از تک‌تک کشورهای دنیا در جریان یک سفر بدون پرواز و بدون بازگشت به خانه بازدید کرده است، روز چهارشنبه ۲۶ ژ.ئیه ۲۰۲۳ به خانه بازگشت.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از یورونیوز، توربیورن پدرسون، پس از بازدید از مالدیو در اواخر ماه مه به عنوان دویست و سومین و آخرین کشور، روز چهارشنبه از کشتی باری مائرسک در بندر آرهوس دانمارک پیاده شد و سفر خود را خاتمه داد.

او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه بازگشت خود را تلخ و شیرین توصیف کرد و گفت: «من خواب پایان این سفر و بازگشت به خانه را می‌دیدم که امروز محقق شد. همزمان نگران آینده‌ام. خیلی چیزها برایم نامعلوم و ناشناخته است و احساسات درهم‌آمیخته‌ای دارم.»

توربیورن پدرسون که با نام «ثور» شناخته می‌شود، سفر خود را در ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. وی در این سفر هیچ‌گاه پرواز نکرد و تنها از قطار، اتوبوس و کشتی استفاده کرد و بعضی وقت‌ها هم راه را پیاده پیمود.

او که اکنون ۴۴ ساله است پیش‌تر در کشتیرانی فعالیت می‌کرده و نخستین کسی است که موفق به انجام چنین سفری شده است. «ثور» در ژانویه ۲۰۲۰ پس از ترک میکرونزی به هنگ‌کنگ رفت و مجبور شد به علت همه‌گیری کرونا دوسال همانجا بماند. به محض بازگشایی مجدد مرزها، او هنگ‌کنگ ر به قصد کشور جزیره‌ای پالائو ترک کرد و سپس سفر خود را به اقیانوسیه و جزایر اقیانوس آرام ادامه داد.

این سرباز حافظ صلح سابق سازمان ملل متحد چون همیشه مشتاق دیدار با افراد جدید است، هرگز اتومبیلی کرایه نکرد و همیشه از حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

این مرد دور دنیا را بدون پرواز سفر کرد/ عکس

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها