کد خبر: ۳۱۸۸۹
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
پس از انفجار اولیه، شما فقط چند ثانیه فرصت خواهید داشت تا به یک مکان امن برسید. اما سوال اصلی این است که کجا باید پناه گرفت؟
به گزارش جدید پرس:

در این مقاله قصد داریم تا نکته ای را یادآوری کنیم که گرچه دانستن آن خوب است، اما امیدواریم که هرگز نیازی به استفاده از آن برای شما و هیچ فرد دیگری پیش نیاید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بهترین مکان برای پنهان شدن در هنگام یک انفجار بمب هسته‌ای کجاست؟ محققان دانشگاه نیکوزیای قبرس در ژانویه ۲۰۲۳ مقاله‌ای را در این رابطه در مجله Physics of Fluids منتشر کردند.

واقعیت این است که هنگامی که یک بمب اتمی منفجر می‌شود ، هیچ مکان خارق‌العاده‌ای برای حفاظت از شما وجود نخواهد داشت و هر چیزی در نزدیکی محل انفجار بلافاصله تبخیر می‌شود و تشعشعات انفجار بلافاصله یک نگرانی بزرگ ایجاد خواهد کرد. موج انفجار ایجاد شده حتی ممکن است آنقدر قوی باشد که مردم را به هوا بلند کرده و ساختمان‌ها را تخریب کند.

ولی اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که بتوانید از انفجار ابتدایی جان سالم به در ببرید ( بهتر این است که در آن لحظه در خانه بوده باشید؛ چرا که بیرون از منزل، بدترین جا خواهد بود)، شانس بقای شما بیشتر خواهد بود. بهترین حالت این است که در آن لحظه در یک سازه بتنی حفر شده قرار داشته باشید که احتمال وجود چنین سازه‌ای در منازل نزدیک به صفر است. یکپارچگی سازه بتنی (همراه با میلگردهای فلزی در داخل آن)، شانس بقای افراد را به شدت افزایش می‌دهد؛ هر چند که این هم ممکن است کافی نباشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها