کد خبر: ۳۱۸۷۹
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
مسئولان حیات وحش کالیفرنیا به دنبال سمور سارقی هستند که مدام به موج‌سوارها حمله کرده و تخته‌های موج‌سواری آنها را می‌دزدد.
به گزارش جدید پرس:

 به‌تازگی سروکله سارق سریالی تخته‌های موج‌سواری در منطقه‌ای از ساحل کالیفرنیا پیدا شده است که حسابی همه را کلافه کرده است و آن سارق، کسی نیست جز یک سمور دریایی.

این سمور دریایی تهاجمی حداقل ۴ مرتبه روی تخته‌های موج‌سوارها رفته و آنها را گاز گرفته و چنگ انداخته است. در برخی موارد رفتار این سمور آنقدر تهاجمی بوده که موج‌سوارها مجبور به رها کردن تخته‌های موج‌سواری شده و شناکنان خود را به ساحل رسانده‌اند.

سمور دریایی، سارق تخته‌های موج‌سواری/ عکس

سازمان سرویس‌دهی حیات وحش مجبور به نصب تابلوهای هشدار وجود سمور دریایی تهاجمی در این منطقه ساحلی از کالیفرنیا شده است و روی تابلو نوشته‌اند که «با مسئولیت خودتان وارد آب شوید».

یکی از عکاسان حیات وحش که از کارهای این سمور دریایی عکس گرفته است می‌گوید، «رفتار این سمور ممکن است جالب و بامزه باشد اما ممکن است جان موج‌سوارها را به خطر بیندازد. درضمن این سمور که در اسارت متولد و پس از بزرگ شدن رها شده است، شاید مجبور شود دوباره در اسارت زندگی کند.»

سمور دریایی، سارق تخته‌های موج‌سواری/ عکس

این سمور دریایی که با شماره «۸۴۱» شناخته می‌شود، ۵ سال گذشته متولد شد و مادر آن نیز عادت داشت به قایق‌های افراد نزدیک شود. اما از آنجایی‌که ۸۴۱ در اسارت متولد و بزرگ شده، این رفتار او نمی‌تواند تقلیدی از رفتار مادرش باشد.

سمور دریایی، سارق تخته‌های موج‌سواری/ عکس

کارشناسان توضیح واضحی برای رفتار این سمور ندارند، اما حدس می‌زنند شاید فوران هورمونی یا گرفتن غذا از دست انسان این سمور را جسور و تهاجمی کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها