کد خبر: ۳۱۸۵۵
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه گفت، فرانسه با اعزام ۲۰۰ نیروی جدید, حضور نظامی خود را در منطقه هند و اقیانوسیه افزایش خواهد داد.
به گزارش جدید پرس:

مکرون در جریان سفر خود به وانواتو گفت: "استراتژی ما در منطقه هند و اقیانوسیه مبتنی بر تعامل دیپلماتیک و نظامی است. ۲۰۰ پرسنل نظامی اضافی به این منطقه اعزام خواهند شد و ۱۵۰ میلیون یورو [۱۶۳ میلیون دلار] برای ارتش ما در این منطقه اختصاص خواهد یافت. "

مکرون قبل از سفر به وانواتو روز دوشنبه به مدت سه روز از قلمرو فرادریایی فرانسه در کالدونیای جدید بازدید کرد. این سفر وی همچنین شامل بازدید از پاپوآ گینه نو خواهد بود.

مکرون خاطرنشان کرد: فرانسه در نظر دارد بر اساس لایحه "برنامه ریزی نظامی" خود در کالدونیای جدید سرمایه گذاری کند و ۲۰۰ میلیون یورو برای توسعه این منطقه در پنج سال آینده اختصاص دهد.

بودجه دفاعی سالانه فرانسه در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۵ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود. این کشور اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۷, سالانه حدود ۳ میلیارد یورو و از سال ۲۰۲۸ سالانه ۴.۳ میلیارد یورو به بودجه نظامی فرانسه اضافه می‌شود. فرانسه قصد دارد توانایی‌های نظامی خود از جمله بازدارندگی هسته‌ای، دفاع سایبری و فضا را نوسازی کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها