کد خبر: ۳۱۶۸۸
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
یک سند اطلاعاتی ارتش آلمان که به‌بیرون درز پیدا کرده، انتقاد می‌کند که ضدحمله اوکراین با شکست مواجه شده زیرا ارتش این کشور به طور کامل آموزش‌های غربی را دریافت نکرده است.
به گزارش جدید پرس:

 به نوشته روزنامه دیلی میل، این سند افشاشده که توسط روزنامه آلمانی "بیلد" بررسی شد، هشدار داده که سربازان ارتش اوکراین باید آموزش‌های جنگی را فرابگیرند و ضدحمله بسیار کُند آن‌ها به دلیل "نقص‌های قابل توجهی در رهبری" بوده است.

یک مقام دفاعی ارشد در ارتش انگلیس با واکنش به این سند به روزنامه تلگراف گفت: انتقاد بی‌مورد از اوکراین درست نیست. آن‌ها (اوکراینی‌ها) قطعا مشکلات زیادی دارند اما فکر نمی‌کنم این اتهام آلمان جزو مشکل اوکراینی‌ها باشد.

در تاریخ ۲۴ ژوئیه، موسسه مطالعات جنگ یک ارزیابی نسبت به ضدحملات اوکراین انجام داد و تاکید کرد: «نمی‌توان انتظار ضدحملات سریع و آسانی داشت.»

طبق آنچه مقامات غربی می‌گویند، سرعت پایین ضدحملات اوکراین علیه روسیه امیدها را برای مذاکرات جهت پایان جنگ کم‌رنگ می‌کند و به احتمال طولانی شدن این جنگ می‌افزاید.

طی هفته‌های اخیر رسانه‌ها و بسیاری از مقامات غربی و اوکراینی ضمن انتقاد از روند و کیفیت ضدحملات اوکراین، نگرانی‌هایی را عنوان کرده و بعضا دلیل این شکست اوکراین را "کمبود نیرو و آموزش‌های لازم" می‌دانند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها