کد خبر: ۳۱۲۳۶
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
در پی وقوع توفان شدید در «بالکان» و ایتالیا شش نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از دویچه وله، در شمال ایتالیا ده‌ها شهروند نیز بر اثر حادثه‌های ناشی از بارش تگرگ و ... در جریان توفان، زخمی شدند.

وضعیت اضطراری آب‌وهوایی روزهای اخیر در مناطق مختلف در قاره اروپا منجر به تلفات و صدمات جانی و خسارات مالی فراوانی شده است. در حالی که در نیمه‌شب چهارشنبه و بامداد روز گذشته (پنجشنبه) ۲۰ ژوئیه شمال ایتالیا درگیر تندبادهای توفانی، بارش تگرگ‌های بسیار درشت به اندازه یک مشت و نیز مصدومیت ۱۱۰ نفر به این علت بوده است، گرمای شدید هوا در مرکز و نیز مناطق جنوبی ایتالیا همچنان گریبان‌گیر ساکنان این کشور است.

بر اساس گزارش هواشناسی، دمای هوا در رم به ۳۷ درجه سانتیگراد رسیده و در «آپولیا» در جنوب ایتالیا، جزیره «ساردین» و «سیسیل» حتی از مرز ۴۰ درجه نیز عبور کرده است و احتمالا تا پایان ماه ژوئیه نیز همچنان به این میزان خواهد ماند.

یونان نیز همچنان شاهد دمای ۴۵ درجه‌ای هوا است. گفته می‌شود سه مورد آتش سوزی بزرگ در جنگل‌های یونان صورت گرفته و سپس با موفقیت مهار شده است. گروه پزشکی وزارت بهداشت یونان هشدار داده است که در این شرایط آب و هوایی افراد مسن، کودکان خردسال و همچنین افراد بیمار و چاق در معرض خطر هستند و اصولا نباید ساعات ظهر را بیرون از خانه در گرمای سوزان سپری کنند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیون HRT کرواسی، بر اثر توفان شدید دو شهروند در «زاگرب»، پایتخت کرواسی و دو فرد دیگر نیز در سایر نقاط این کشور جان خود را از دست داده‌اند. همچنین گفته می‌شود یک زن نیز به این خاطر در شمال بوسنی کشته شده است.

به گفته رسانه‌های کرواسی، صبح روز گذشته توفان شدید باعث مصدومیت بیش از ۱۰۰ شهروند در نقاط مختلف این کشور شده است.

رسانه‌ها همچنین از کشته شدن یک زن جوان در اسلوونی بر اثر سقوط درختی که در جریان توفان از ریشه کنده شده بود، خبر داده‌اند.

طبق ارزیابی کارشناسان اقلیمی، امواج گرمای شدید به دلیل تغییرات آب و هوایی رو به افزایش است. میانگین دمای کره زمین در مقایسه با دوران پیش از آغاز عصر صنعتی حدود ۱.۱ درجه گرم‌تر شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها