کد خبر: ۳۱۰۴۱
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
معاون هلال احمر اعلام کرد: ۶۸ دستگاه تویوتا لندکروز از مجموع ۳۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری شده جمعیت هلال احمر وارد گمرک خرمشهر شد.
به گزارش جدید پرس:

امیر جبلی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر اعلام کرد: تابستان امسال ۳۰۰ دستگاه آمبولانس تویوتای شاسی‌بلند صفرکیلومتر به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر اضافه می‌شود و این گام بزرگ در راستای نوسازی ناوگان هلال احمر با پیگیری دکتر کولیوند محقق شد.

جبلی افزود: همه‌ی این خودروها، تویوتا لندکروزر هاردتاپ (سقف بلند) با حجم موتور ۴ هزار سی‌سی هستند که تا امروز ۶۸ دستگاه وارد کشور شده و در گمرک خرمشهر پارک شده‌اند و ۲۳۲ خودروی دیگر بر اساس موعد قید شده در قرارداد با شرکت تأمین‌کننده تا پایان مردادماه امسال به کشور خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: این خودروها به صورت کامل و آماده استفاده وارد کشور شده است اما تبدیل آن‌ها به آمبولانس در گمرک ایران انجام خواهد شد. ۶۸ خودروی مذکور در گمرک خرمشهر در حال رنگ‌آمیزی و نصب تجهیزات لازم هستند تا به آمبولانس کامل تیپ A تبدیل شوند.

جبلی تاکید کرد: آمبولانس‌های هلال احمر با آمبولانس‌های شهری متفاوت است و با دنده‌های کمکی، امکان مانور مناسب در پاسخ به سوانح را دارد.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر گفت: فرآیند به این شکل است که خودورها وارد گمرک ایران شده و سپس تجهیز و تبدیل به آمبولانس می‌شوند و پس از سیر مراحل اداری و قانونی، ترخیص انجام شده و با ورود به ناوگان هلال احمر در سطح کشور توزیع خواهند شد.

جبلی توضیح داد: خرید این آمبولانس‌ها از طریق برگزاری مناقصه عمومی دو مرحله‌ای و انتشار فراخوان آن در سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در زمستان سال گذشته انجام شد و شرکت برنده‌ی مناقصه، واردات خودرو و تجهیز و تبدیل آن به آمبولانس را به عهده دارد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر واردات هرگونه خودرو خارجی به خصوص خودورهای با حجم موتور زیاد و قیمت پایه بالا ممنوع است اما جمعیت هلال احمر توانست مجوز خاص واردات خودرو نجات و آمبولانس را در اول بهمن‌ماه سال گذشته از هیأت دولت کسب کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها