کد خبر: ۳۰۶۵۴
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
اپلیکیشن تردز – Threads اینستاگرام شروع طوفانی را تجربه کرد و خیلی زود ۱۰۰ میلیون کاربر آن را نصب کردند. اما حالا گزارش‌ها حاکی از روند نزولی کاربران این شبکه اجتماعی است!
به گزارش جدید پرس:

اپلیکیشن تردز، رقیب شبکه اجتماعی توییتر است که توسط شرکت توسعه‌دهنده اینستاگرام منتشر شد و در عرض یک هفته پس از انتشار، ۱۰۰ میلیون کاربر را به‌دست آورد. اما به‌نظر می‌رسد که تب و تاب این برنامه در حال فروشک کردن است و استقبال از این برنامه رو به کاهش است.

نزول کاربران اپلیکیشن تردز

اکنون خبرگزاری CNBC گزارش می‌دهد، داده‌های به‌دست آمده از سوی شرکت تحقیقاتی SensorTower نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال در شبکه اجتماعی نوپای Threads طی پنج روز گذشته با کاهش ۲۰ درصدی همراه بوده است. SimilarWeb، یکی از وب‌سایت‌های قابل اعتماد تحلیلگر ترافیک پلتفرم‌ها نیز به CNBC گفته است که کاربران فعال روزانه تردز طی سه روز (از ۷ تا ۱۰ جولای) با کاهش ۲۵ درصدی مواجه شده است.

اما این کاهش در تعداد کاربران فعال روزانه چندان دور از انتظار نبود. پس از راه‌اندازی این پلتفرم، چندین تحلیلگر پیش‌بینی کرده بودند که این رشد انفجاری به‌زودی متوقف خواهد شد. معمولا تعداد زیادی از کاربران در ابتدای عرضه یک اپلیکیشن، نسبت به نصب آن کنجکاو می‌شوند و به‌همین خاطر آن را نصب می‌کنند تا امکاناتش را ببینند و تست کنند.

اما تبدیل کردن این کاربران اولیه به کاربرانی وفادار و ثابت بسیار سخت است. حتی اگر صاحب آن برنامه، اینستاگرام با نزدیک به ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان باشد. دومین مورد که در سقوط تعداد کاربران یک اپلیکیشن مطرح می‌شود، تعداد ویژگی‌های آن است. اپلیکیشن تردز ویژگی‌های جدید و زیادی نسبت به توییتر ندارد که بخواهد باعث وجه تمایز بین کاربران آن شود.

حالا آدام موسری، رئیس اینستاگرام وعده داد که در حال کار زیربنایی برای افزودن ویژگی‌های بیشتری به این برنامه است. اما در حال حاضر، انتخاب نخست کاربران برای یک شبکه اجتماعی توییتر است.

آمارهای بد دیگری هم درمورد اپلیکیشن تردز وجود دارد

نزول کاربران اپلیکیشن تردز

اما این فقط تعداد کاربران فعال روزانه Threads اینستاگرام نیست که روند کاهشی را طی می‌کند. SimilarWeb می‌گوید مدت زمانی که کاربران صرف استفاده از این برنامه می‌کنند نیز نصب شده و از ۳۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است. همچنین میانگین زمان صرف شده کاربران نیز از ۲۰ دقیقه به ۸ دقیقه کاهش داشته است. البته به‌خاطر داشته باشید که این آمار و ارقام تنها مختص به نسخه اندرویدی شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام است.

تردز از نظر رابط کاربری یک نسخه کپی شده از توییتر محسوب می‌شود که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم آن را مثل فید دنبال‌کننده، دکمه ویرایش و امکانات جستجو را در بر نمی‌گیرد.

ما حالا منتظریم ببینیم که آیا این روند کاهشی ادامه پیدا خواهد کرد تا شکست بزرگی برای صاحبان اینستاگرام رقم بخورد، یا آنکه این یک روند نزولی زودگذر است که به‌زودی افزایشی خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها