کد خبر: ۳۰۵۶۱
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از هزینه کرد ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای کاهش دغدغه درمانی بازنشستگان خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

میرهاشم موسوی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، گفت: سازمان تأمین اجتماعی، سازمان خدمت محور مردمی در دولت سیزدهم است که ۴۶ میلیون نفر را تحت پوشش خود برای رشد و پیشرفت و ارتقای کشور قرار داده است.

وی افزود: امروز به رغم برخی مشکلات و موانع در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، حدود ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و این در حالی است که قبل از انقلاب فقط ۲۰ درصد از جامعه ۳۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: با مستقر شدن دولت مردم سیزدهم و آغاز به کار تیم مدیریتی جدید سازمان تأمین اجتماعی از همان ابتدا تلاش کردیم تا بر مسائل و چالش‌های اصلی متمرکز شویم و راهبردی موقعیتی را برای حل مسائل کلان سازمان و حکمرانی تأمین اجتماعی تدوین کنیم. تلاش کردیم تا تصمیمات و اقدامات به‌گونه‌ای انجام شود که در مسیر تحول، تحقق عدالت و ارتقای سطح اعتماد و رضایت مردم را نیز به دست آوریم.

موسوی افزود: یکی از مسائل و مشکلات ما کسری نقدینگی شدید در آغاز بود و متأسفانه در کنار این مشکل، استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای پرداخت حقوق مستمری بگیران نیز وجود داشت و این به‌گونه‌ای بود که از این سازمان در افکار عمومی به عنوان ابر بدهکار بانکی یاد می‌شد ولی امروز توانسته ایم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ تحمیل شده بود را با نظام بانکی تسویه کنیم.

وی یاد آور شد: این تسویه علاوه بر اینکه آثار کلان اقتصادی بسیار زیادی را دارد، صرفه‌جویی و جلوگیری از خسارت سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان، هزینه و سود بانکی را برای سازمان تأمین اجتماعی رقم زد. علاوه بر استقراض بی‌رویه که موجب ناترازی‌های بانکی نیز شده بود توانستیم در قالب افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان از کنار این فرصت به نظام بانکی برای سرمایه‌گذاری و آتیه بیمه‌شدگان تزریق کنیم و این بانک امروز در شاخص‌های مختلف بانکی مانند کفایت سرمایه در نظام بانکی کشور جایگاه بسیار مهمی دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در سال جاری تا کنون ریالی از بانک رفاه برای انجام تعهدات و پرداخت حقوق دریافت نکردیم و ماهانه بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهد را بدون استقراض انجام دادیم.

موسوی ادامه داد: روزانه حدود ۱.۳ میلیون نفر خدمت سرپایی درمان دریافت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشتیم. روزانه ۱۳ هزار نفر خدمت بستری درمان داریم و علاوه بر درمان مستقیم و رایگان در ۴۰۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و ملکی، با حدود ۵۲ هزار مرکز طرف قرارداد، بزرگ‌ترین خریدار و ارائه دهنده خدمات در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری حدود ۲۹ پروژه دیگر را در درمان ۱۰۰ درصد رایگان به بهره‌بردای خواهیم رساند که از جمله آنها بیمارستان آبادان، توسعه بیمارستان بروجرد و بیمارستان ۵۵۰ تخت خواب فیاض‌بخش هستند. حدود ۱۸۵ مرکز کلینیک دیابت و فشارخون را با رویکرد پیشگیری راه‌اندازی کردیم که در راستای کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان نیز هم تعهدات کیفی خدمات را به میزان ۸۰ درصد افزایش دادیم و هم ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی ۲۰۵ هزار تومانی را با رشد ۱۲۰ درصد با هزینه‌ای نزدیک ۵,۰۰۰ میلیارد تومان برای سازمان تقبل کردیم که بازنشستگاه دغدغه درمانی کمتری داشته باشند و علاوه بر خدمات درمانی رشد تسهیلات قرض الحسنه را از ۷ به ۱۲ میلیون و سپس از ۱۲ میلیون به ۲۰ میلیون تومان رساندیم که در سال گذشته هم ۲۲۰ هزار بازنشسته از این وام قرض الحسنه بهره مند شدند.

موسوی تصریح کرد: سفر اول رایگان به مشهد مقدس پس از دو سال تعطیلی آغاز شد و سال گذشته ۵۰ هزار بازنشسته را به این سفر اعزام کردیم. هم چنان به دنبال خدمات به بازنشستگان و ذی نفعان تأمین اجتماعی خواهیم بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها