کد خبر: ۳۰۰۹۲
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
روزنامه آرمان امروز نوشت: براساس آخرین آمار منتشر شده در این سرشماری ۱۷‌درصد خانوارهای اجاره‌نشین ‌شهر تهران در واحدهای کمتر از ۵۰ متری زندگی می‌کنند که ۲۸‌درصد آنها را خانوارهای دو نفره، ۲۷‌درصد آنها را خانوارهای سه ‌نفره و ۱۹‌درصد آنها را خانوارهای چهار نفره تشکیل می‌دهد. به بیانی‌ اگر براساس این نمونه، میانگین بعد خانوار را به‌طور متوسط ۳ نفر در نظر گیریم، متوسط متراژ هر نفر حدود ۱۶ متر خواهد ‌بود.
به گزارش جدید پرس:

روزنامه آرمان امروز گزارشی با عنوان «رواج زندگی نباتی در خانه‌های ۳۰ متری» دارد که بر اساس آن متوسط متراژ هر نفر در تهران به ۱۶ متر رسیده است.

به گزارش آرمان امروز، افزایش تصاعدی قیمت اجاره بها و ملک باعث شده تا نه تنها مستاجران در شهرهای بزرگ و بخصوص تهران، به حاشیه شهر رانده شوند که حتی در آنجا نیز مجبور به زندگی در خانه های ۳۰ تا ۴۰-۵۰ متری شوند. این گزارش ها وقتی جدی تر می شود که بدانیم براساس آمار منتشر شده هم اینک بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تهرانی ها اجاره نشین هستند.

 

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه گزارش خود آورده است: براساس آخرین آمار منتشر شده در این سرشماری ۱۷‌درصد خانوارهای اجاره‌نشین  ‌شهر تهران در واحدهای کمتر از ۵۰ متری زندگی می‌کنند که ۲۸‌درصد آنها را خانوارهای دو نفره، ۲۷‌درصد آنها را خانوارهای سه ‌نفره و ۱۹‌درصد آنها را خانوارهای چهار نفره تشکیل می‌دهد.  به بیانی‌ اگر براساس این نمونه، میانگین بعد خانوار را به‌طور متوسط ۳ نفر در نظر گیریم، متوسط متراژ هر نفر حدود ۱۶ متر خواهد ‌بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها