کد خبر: ۳۰۰۶۹
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز نزولی بود و انواع سکه کاهش قیمت را تجربه کردند. قیمت دلار نیز درجا زد.
به گزارش جدید پرس:

امروز، یکشنبه ۱۸ تیر، قیمت طلا و قیمت سکه روندی کاهشی دارند. قیمت دلار این روزها تقریبا درجا می‌زند.شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز آخرین نرخ طلا را در روندی کاهشی، دو میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است؛ حدود ۱۵ هزار تومان کمتر از دیروز.

این منبع، آخرین نرخ نقدی سکه امامی را نیز نزولی و ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان اعلام کرده که حدود ۱۸۶ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. نرخ نقدی سکه بهار آزادی با حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۵ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۵۹ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به شش میلیون و ۹۷۳ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز ۵۵ هزار تومان کاهش را تجربه و به دو میلیون و ۹۷۳ هزار تومان رسیده است.

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ ۵۰ هزار تومان کمتر از دیروز. حباب نیم‌سکه نیز با ۴۴ هزار تومان کاهش به چهار میلیون و ۲۲۷ هزار تومان رسیده است.

امروز ربع سکه، ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و با نرخ ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. همچنین حباب آن نسبت به دیروز ۱۹ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۹۱۴ هزار تومان قرار گرفته است.اما قیمت سکه گرمی به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته؛ ۷۸ هزار تومان کمتر از دیروز. حباب این سکه نیز با ۲۴ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۶۱۲ هزار تومان رسیده است.
روند کاهشی در بازار طلا و سکه داخلی برخلاف روند صعودی قیمت اونس است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

در این شرایط هر چند مدت‌ها بود که انس روندی نزولی داشت، اما در روزهای اخیر افزایش قیمت را تجربه کرده است. با وجود این، طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۷۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.اما امروز اونس روندی افزایشی دارد و در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۲۵.۸۹ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۷۴ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.
قیمت دلار این روزها در کانال ۴۹ هزار تومان درجا می‌زند. البته برای مدت کوتاهی در کانال ۵۰ هزار تومان بود اما به سطح پایین‌تر بازگشت. دلار روز شنبه تحت تاثیر سیگنال‌های نشست پنجشنبه شب شورای امنیت قرار نگرفت چرا که مسائل مربوط به آن نشست را پیش‌خور کرده بود. همان روز پنجشنبه قیمت‌ها در بازارهای دلار، طلا و سکه افزایشی شد. دیروز اما نوسان چندانی در این بازارها رخ نداد و دلار، طلا و سکه افت ناچیزی را تجربه کردند. اندکی افزایش مقطعی در بازار دلار را نیز برخی از کارشناسان متاثر از ناامنی صبح دیروز در زاهدان می‌دانستند.
در حال حاضر قیمت دلار روی رقم ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان قرار دارد و تلاش می‌کند از سد ۵۰ هزار تومان عبور کند. این رقم طی هفته‌های اخیر به مقاومت اصلی دلار تبدیل شده و تلاش اسکناس آمریکایی برای ماندگاری در این قیمت ناموفق بوده است.

با وجود این گروهی از کارشناسان اثرگذاری اخبار سیاسی بر بازارها و تلاش‌های بازارساز را نیز مقطعی می‌دانند و معتقدند بازارهای دلار، طلا و سکه تحت تاثیرگذاری متغیرهای کلان اقتصادی در درازمدت افزایشی هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها