کد خبر: ۳۰۰۴۸
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
پلنگ ایرانی ۱۱ ساله موجود در باغ وحش مشهد با نام ارس که نخستین بار در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید، زنده‌گیری شد این روزها به دلیل پیشرفت بیماری حال مساعدی ندارد.
به گزارش جدید پرس:

محمد عرفانی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ارس پلنگ ایرانی ۱۱ ساله موجود در باغ وحش مشهد که نخستین بار در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید، زنده‌گیری شد این روزها به دلیل پیشرفت بیماری حال مساعدی ندارد.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ برابر اعلام متخصصان دانشگاه فردوسی و بر اساس مستندات آزمایشگاهی و پاراکلینیک (به ویژه ام.آر.آی مغز و پی‌.سی‌آر نمونه‌های گرفته شده از بیمار)، بیماری قطعی ارس، ابتلای شدید به ( CDV) دیستمپر سگ‎سانان اعلام شد.

عرفانی افزود: به گفته همین متخصصان در سال‌های گذشته به دلیل شرایط خوب نگهداری این گونه ارزشمند امکان بقا برای این گونه ارزشمند به وجود آمد، ولی در حال حاضر بیماری مذکور که پیشرونده و غیر قابل برگشت تشخیص داده شده بود، علی‌رغم کنترل و حمایت‌های درمانی انجام شده وضعیت این گونه را در شرایط ناپایداری قرار داده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر نمونه برداری‌های لازم و پیگیری جهت اخذ نتایج از طریق مراجع دامپزشکی در حال انجام بوده و امید است با تلاش‌های بی‌وقفه نتیجه لازم در راستای بهبود وضعیت این گونه حاصل شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها