کد خبر: ۲۹۷۲۲
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
محققان ژاپنی، اپلیکیشنی ساخته‌اند که با استفاده از آن می‌توان گربه‌های مبتلا به درد را شناسایی کرد.
به گزارش جدید پرس:

 ژاپنی‌ها، گربه‌ها را نماد خوش‌شانسی می‌دانند و صاحبان این حیوانات خانگی محبوب از آنها بادقت بسیار مراقبت می‌کنند.

به‌تازگی یک شرکت فناوری با همکاری دانشگاهی در توکیو، اپلیکیشنی تولید کرده است که با معرفی هزاران عکس از گربه به آن یاد داده‌اند وقتی گربه‌ای دچار درد و ناراحتی است، به صاحب آن هشدار دهد. این اپلیکیشن که ماه گذشته با نام «ردیاب درد گربه» به بازار معرفی شد، به بیش از ۴۳ هزار علاقه‌مند و عمدتا ژاپنی فروخته شده است. اپلیکیشن ردیاب درد گربه، بخشی از مجموعه فناوری‌هایی برای صاحبان حیوانات خانگی است که نگران حال دوستان پشمالوی خود هستند.

اپلیکیشنی در خدمت گربه‌ها

محققان دانشگاه نیهون با استفاده از ۶۰۰۰ عکس از گربه‌ها، تمام حالات روحی آنها را، مانند وضعیت گوش‌ها، بینی، سبیل و چشم‌هایشان، کاملا بررسی کردند. سپس از سیستم امتیازدهی طراحی‌شده در دانشگاه مونترال کانادا استفاده کرده و جزئی‌ترین تفاوت‌های بین گربه‌های سالم و گربه‌هایی که بیمار و در رنج‌اند را اندازه‌گیری کردند. سپس آنها این اطلاعات را به هوش مصنوعی دادند و به‌لطف وجود ۶۰۰ هزار عکس از گربه‌هایی که کاربران در سایت این محققان آپلود کرده بودند، توانستند اپلیکیشنی برای تشخیص گربه‌های مبتلا به درد ایجاد کنند.

بنابه گفته این محققان، دقت این اپلیکیشن بیش از ۹۰ درصد است و آنها قصد دارند در آینده دقت این ابزار را به بیش از این مقدار هم افزایش دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها