کد خبر: ۲۹۶۳۸
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از عضویت کشورمان در تیم‌های بین‌المللی امداد ونجات شهری در آینده خبر داد.
به گزارش جدید پرس:
 معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی برای ارزیابی دو تیم جستجو و نجات شهری در کلانشهر تهران گفت: این نشست با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نمایندگان دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در ایران، مدیر پخش پاسخگویی اضطراری دبیرخانه اینساراگ در ژنو به صورت برخط و با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد.
 
مجید آرون افزود:‌ این طرح در ایران با هماهنگی دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه ملل متحد (اوچا) و تحت نظر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فرآیند خود را طی می‌کند. در مرحله اول اجرای این طرح سازماندهی و تشکیل دو تیم جستجو و نجات شهری بر پایه الگو‌های بین‌المللی در دستور کار قرار گرفت و پس از آن جمهوری اسلامی ایران به عضویت کامل تیم‌های بین المللی امداد و نجات شهری در خواهد آمد.
 
معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: قطعا تیم‌های اینساراگ ایران در آینده این قابلیت رادارند که تیم‌های بیشتری را در کشور آموزش دهند. در این صورت در حوزه آموزش تیم‌های یوسار در ایران مستقل می‌شویم. در پایان این نشست نیز نمایندگان دفتر اوچا در ژنو از تیم ایران برای حضور در نشست گروه منطقه‌ای آفریقا، اروپا و خاورمیانه در اکتبر سال جاری دعوت بعمل آوردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها