کد خبر: ۲۸۵۳۵
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
یکی از جدیدترین و بلندپروازانه‌ترین خطوط هواپیمایی جهان در 19 ژوئن در نمایشگاه هواپیمایی پاریس با نام ریاض ایر رونمایی شد
به گزارش جدید پرس:

 به نقل از فوربس، این خط هوایی جدید با ثروت نفتی دولت عربستان سعودی حمایت می‌شود و قرار بر این است که تا پایان دهه جاری میلادی بیش از 100 میلیون مسافر را به شبکه‌ای متشکل از 100 مقصد منتقل کند.

ریاض ایر در اولین گام، جت‌های 787-9 دریم لاینر را به بوئینگ 39 سفارش داد. قرار است 33 فروند از این هوایپما برای ریاض ایر ارسال شود. هواپیمایی اتحاد اخیراً به رویترز گفته است که حداقل دو سفارش دیگر برای بوئینگ و ایرباس در دست جریان است.

 

این هواپیماها قرار است در اوایل سال 2025 به عربستانی‌ها تحویل داده شود.

شرکت‌هایی مثل ترکیش ایرلاینز، قطر ایرویز و امارات، اکنون ریاض ایر را به عنوان رقیب جدی خودشان می‌بینند.

 

برای اینکه شرکتی مثل ریاض ایر به موفقیت برسد، باید عربستان سعودی به جایگاه برتری در جایگاه بین‌المللی در مقایسه با جایگاه کنونی‌اش دست پیدا کند.

نباید فراموش کرد که حمایت 650 میلیارد دلاری دولت عربستان پشت ریاض ایرلاین است.

 

هدف دولت عربستان سعودی این است که گردشگران ورودی به این کشور افزایش یابند. به عنوان مثال، آن‌ها استراحتگاه‌هایی در نزدیکی دریای سرخ و یک مجموعه تفریحی بزرگ در نزدیکی ریاض تدارک دیده‌اند. عربستان همچنین جدیداً میزبانی رویدادهای ورزشی بین‌المللی نظیر گلف، تنیس و فوتبال را عهده‌دار شده است.

هر چند، به علت وجود محدودیت‌های شدید اجتماعی و سیاسی در خاک عربستان، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شاید سعودی‌ها به اندازه کافی در جذب گردشگر نتوانند موفق عمل کنند. با این وجود، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش آزادی پس از رونمایی از شهر هوشمند نئوم در شمال غرب این کشور مطرح شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها