کد خبر: ۲۸۴۰۳
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
در اتفاقی عجیب کلیه فعالیت های ورزش اتومبیل رانی پس از برگزاری یک همایش چند هزار نفره در پیست آزادی تهران، ممنوع شده است.
به گزارش جدید پرس:

انتشار چند ویدیو از وضعیت حجاب و حواشی آن یکی از بزرگترین تجمعات ورزشی غیر فوتبالی کشور را که سهم بزرگی در ایجاد هیجان و نشاط عمومی داشته به حاشیه برده و حالا منجر به تعلیق کلیه این دست فعالیت ها در فدراسیون اتومبیل رانی شده است. رفتارهایی که به تازگی بعد از حاشیه های ایجاد شده در کنسرت های موسیقی ، ضرغامی وزیر میراث و گردشگری درباره اش سخن گفت و آن را ناشی از مدل جدیدی از اعمال فشار برای ایجاد ناامیدی در دل جامعه نام نهاد.
اتفاق تلخ رخ داده در مورد این رویداد ورزشی، نوع برخورد با حادثه و پاک کردن صورت مسئله و اتفاقا گرای اشتباه برای رسیدن به مقصر است.

یک رویداد خودروهای کلاسیک که به طور خودجوش می ت‌واند بیش از ۱۰ هزار نفر را در رشته ای ورزشی که کل بودجه مصوب سالانه اش از دولت به ۳ میلیارد تومان نمی رسد، نشان از اهمیت این رشته در ایجاد سرگرمی و نشاط اجتماعی دارد
حالا اما ، اگر این جمعیت پس از کسب مجوزهای برنامه از سوی فدراسیون یادشده به یکی از اماکن ورزشی مهم کشور یعنی مجموعه ورزشی آزادی بیایند ، چه کسی مسئول برقراری نظم و امنیت است؟ فدراسیون؟ انتظامات و حراست مجموعه یا نیروهای انتظامی؟ بی تردید مسئولیت حراست فیزیکی در هیچ رویداد ورزشی با هیچ فدراسیونی نیست که اصلا یک فدراسیون نیروی انسانی و شرح وظایف مشخص برای برخورد با این افراد را ندارد.

حالا اما پس از چند کلیپ حاشیه ساز که به گفته شخص وزیر ورزش چند نفر انگشت شمار در جمعیتی ۱۶ هزار نفره بوده اند، اگر این فرصت بزرگ ایجاد نشاط اجتماعی بدون دخالت و هزینه دولتی محدود می شود و برای یک فدراسیون ورزشی پرونده سازی می شود، این یک دستاورد برای کشور نیست.

به گفته عالی ترین مقامات کشور ایران ما این روزها بیش از هر چیز نیاز به امید و ایجاد نشاط دارد و هر کس در این مسیر خللی ایجاد کند، مسیر را غلط رفته است.

اگر نهادهای مربوطه با مقایسه دقیق آنچه در پیست آزادی رخ داده با بستر خیابان های شهر و شرح وظایف سازمانی هر نهاد مسئول ، اقدام کنند آنگاه به سرعت محدودیت های ایجاد شده برای فدراسیون اتومبیل رانی را بر طرف خواهند کرد و به دنبال راهکارهایی می روند که با کم کردن احتمال حواشی اینچنینی ، هر هفته شاهد چنین دورهمی های بزرگی در گوشه گوشه کشور باشیم.

دور همی هایی هنجارمند برای تزریق روحیه امید از طریق رویدادهای ورزشی که یکی از بهترین انواع رویدادهای سرگرم کننده و کم هزینه ترین ها و البته معمولا کم حاشیه ترین های شان هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها