کد خبر: ۲۸۳۲۴
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
عربستان یک بورسیه جدید راه‌اندازی کرده که به دانشجویان بیشتری کمک می‌کند در رشته‌های مرتبط با فضا تحصیلات عالیه کسب کنند.
به گزارش جدید پرس:

این بورسیه تحصیلی جدید پس از حضور ۸ روزه دو فضانورد عرب در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد شد.

عربستان سعودی اکنون برای ایجاد یک برنامه فضایی بلندمدت، جوانان بیشتری را تشویق می‌کند تا مشاغل فضایی را دنبال کنند و دانشمندان و مهندسان فضایی شوند.

بر این اساس، به دانشجویان منتخب، بورسیه تحصیلی به ۲۰۰ موسسه آموزشی برتر جهان اعطا می‌شود تا موضوعاتی مانند نجوم و علوم فضایی، مهندسی هوافضا، اخترفیزیک، فیزیک نسبیت عام و کیهان‌شناسی، طراحی وسایل نقلیه، مهندسی هوانوردی و فضانوردی و مهندسی فضا را مطالعه کنند.

در بیانیه‌ای از سوی عربستان آمده است: به منظور ارتقای توانمندی‌ها و پرورش شایستگی های ملی امیدوارکننده در زمینه‌های مرتبط با فضا، کمیسیون [ارتباطات، فضا و فناوری] متولی برنامه بورسیه برای تنوع بخشیدن به تخصص‌ها در این حوزه همکاری کرده است.

هدف از این مشارکت، توانمندسازی نیروهای ملی و تحقق آرزوهای پادشاهی عربستان در اکتشاف فضایی است تا عربستان در عین حال همگام با پیشرفت‌های جهانی و دستیابی به اهداف کمیسیون و چشم‌انداز ۲۰۳۰ پادشاهی است. قدم بردارد.

چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی است که به دنبال کاهش وابستگی این کشور به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله فضا است.

در عصر جدید فضایی، بسیاری از کشورهای عربی درگیر هستند و در حال حاضر امارات پیشرو است و دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی و یک کاوشگر به مریخ فرستاده است. این کشور قصد دارد یک فضاپیما را به سمت کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری پرتاب کند.

عمان نیز در حال برنامه ریزی برای ساخت یک فرودگاه فضایی است و کویت و بحرین در حال توسعه ماهواره‌های نانو هستند.

کشورهایی مانند امارات و عربستان سعودی هم به دنبال مشارکت در برنامه آرتمیس به رهبری ایالات متحده هستند که هدف آن بازگشت انسان به ماه و سپس فرستادن انسان به مریخ است.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها