کد خبر: ۲۸۱۶۴
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
در ادامه اقدامات ضد روسی لندن به بهانه جنگ اوکراین، وزارت خارجه انگلیس قانونی را ارائه کرده که طبق آن تحریم‌ها علیه روسیه تا زمانی که مسکو به کی‌یف غرامت پرداخت نکند، ادامه یابد.
به گزارش جدید پرس:

وزارت خارجه انگلیس دوشنبه (۱۹ ژوئن) قانونی را ارائه کرد که به آن اجازه می‌دهد تحریم‌ها علیه روسیه را تا زمانی که مسکو به اوکراین غرامت پرداخت نکرده، حفظ کند. 

به گزارش رویترز، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در این خصوص گفت: در حالی که اوکراین به دفاع از خود در مقابل تهاجم روسیه ادامه می‌دهد، اثرات وحشتناک جنگ پوتین واضح است. نیازهای بازسازی اوکراین بسیار زیاد است و خواهد بود. 

وی که کشورش از آغاز درگیری‌ها در اوکراین به همراه آمریکا فشارهای غرب علیه روسیه را رهبری کرده، افزود: از طریق اقدامات امروز ما، رویکرد تحریم انگلیس را تقویت و تایید می‌کنیم. بریتانیا آماده است از تحریم‌ها استفاده کند تا اطمینان حاصل شود روسیه هزینه بازسازی کشوری که بی‌ملاحظه به آن حمله کرده است را می‌پردازد. 

کشورهای غربی در حال اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه هستند و همچنین به دیگر کشورها در اقصی نقاط جهان از هند در آسیا گرفته تا برزیل در آمریکای لاتین، برای دور شدن از روسیه و منزوی کردن این کشور فشار می‌آورند.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.

کمک‌های آمریکا به اوکراین بسیار قابل توجه بوده و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات پیشرفته گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، ضدحملات کی‌یف در روزهای اخیر علیه نیروهای روسیه توفیقی نداشته و تلفات و خسارات سنگینی را به طرف اوکراینی تحمیل کرده است. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها