کد خبر: ۲۷۹۰۵
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
امامان جمعه شهرستانهای استان تهران با تاکید بر فراهم کردن شرایط ازدواج آسان در جامعه، رعایت حال مستاجران از سوی صاحبخانه ها را در فضل جابجایی خواستار شدند.
به گزارش جدید پرس:

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی، سلب روح تقدس از ازدواج، کم‌رنگ شدن فرهنگ واسطه‌گری در ازدواج، سختگیری درشرایط (تفاخر، چشم‌وهم‌چشمی و به‌رخ کشیدن ثروت‌ها)اسراف، تشریفات زائد و تجملات زیاد برخی از موانع ازدواج از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرپردیس ضمن تسلیت سالگرد شهادت حضرت امام جواد (ع) ، با تاکید بر ضرورت حمایت از مستاجران با تخصیص تسهیلات ویژه توسط مسئولان، اظهار داشت: ایام جابجایی مستاجران نزدیک می شود و در این راستا مسئولان با افزایش میزان تهسیلات با مستاجران همراهی و صاحبخانه ها مستاجران را مراعات کنند.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام مقام معظم رهبری، صنعت هسته‌ای به دلیل کاربردهای فراوان در حوزه های رادیو دارو، امنیت غذایی و کشاورزی، انرژی و آب، حفاظت از محیط زیست، طراحی وساخت سامانه شتاب دهنده، معدن و صنایع پتروشیمی کلید پیشرفت ایران است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

خانواده ها در ازدواج به حضرت زهرا (س) اقتدا کنند

امام جمعه موقت شهر قدس پدران و مادران حاضر را خطاب قرار داده و از آنها خواست زمینه ازدواج سالم فرزندان را با پایین آودن سطح توقعات فراهم و به حضرت زهرا (ع) اقتدا کنند.

 

حجت‌الاسلام علی موحددر خطبه های نماز جمعه این هفته شهرقدس اظهار داشت: بالا بودن مهریه را تضمینی برای خوشبختی ندانست و همچنین از پسران خواست با پایین آوردن توقعات پایه های زندگی را بنا کنند.

وی افزود: مسئولان نیز باید با فراهم آوردن زمینه های ازدواج از جمله وام ازدواج و شرایط اجاره‌ مسکن را تسهیل کنند و صاحبخانه ها نیز جوانان را به مثابه فرزندان خود بدانند.

موحد خاطرنشان کرد: ۳۱ خرداد سالروز شهادت شخصیت برجسته ای چون شهید دکتر مصطفی چمران است و اگر بخواهیم در مورد شخصیت ایشان صحبت کنیم ساعتها زمان می برد.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس افزود: با داشتن بالاترین درجه علمی زندگی راحت را رها کرد به جنوب لبنان و سپس ایران اسلامی آمد و دیدیم که چه خدماتی را به امام و انقلاب اسلامی انجام داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها