کد خبر: ۲۷۷۸۷
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
قانون‌گذاران انگلیسی احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس را رد نکردند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از پایگاه خبری آی نیوز، درپی افزایش نرخ بهره بین بانکی در انگلیس که با اقساط وام مسکن در این کشور رابطه مستقیم دارد و خانوار‌های انگلیسی را تحت فشار قرار داده است، قانون‌گذاران انگلیس اعلام کردند دولت ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور می‌تواند انتخابات زودهنگام را در پاییز برگزار کند.

برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که نخست وزیر به دلیل تمدید وام مسکن خود، تمایل دارد قبل از اینکه نرخ بهره بالاتر بر جمعیت صاحبان خانه تأثیر بگذارد، رای گیری را آغاز کند.

انتظار می‌رفت این بوده است که نخست وزیر رای گیری را در ماه مه ۲۰۲۴، که زمان سنتی انتخابات است، یا سپتامبر اعلام کند. اما برخی از نمایندگان بر این باورند که سوناک می‌تواند از کنفرانس محافظه‌کاران در آغاز اکتبر برای اعلام انتخابات زودهنگام استفاده کند.

جرمی هانت وزیر دارایی انگلیس امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی تصریح کرد که دولت از افزایش نرخ بهره بین‌بانکی حمایت می‌کند. او با اشاره به نرخ بالای تورم گفت که این مساله، چالش نخست دولت بشمار می‌رود و چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره بین بانکی وجود ندارد.

از سویی نهاد‌های بین‌المللی ناظر بر اوضاع اقتصادی جهان، از جمله صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی کرده‌اند که اقتصاد انگلیس طی سال جاری و آینده میلادی پایین‌ترین جایگاه را در میان قدرت‌های اقتصادی جهان به خود اختصاص خواهد داد.

از سویی دیگر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقیب سوناک در حزب کارگر کی‌یر استارمر شانس بیشتری برای بدست گرفتن سکان نخست‌وزیری در انتخابات پیش‌رو دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها