کد خبر: ۲۷۶۲۲
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به وضعیت ساماندهی اجاره‌بها گفت: متاسفانه متولی خاصی وجود ندارد تا در بحث اجاره مسکن ورود کند. این موضوع در صحن علنی در حال بررسی است تا تبدیل به قانون شود.
به گزارش جدید پرس:

اسماعیلی حسین‌زهی ضمن اشاره به وضعیت ساماندهی اجاره‌بها بیان داشت: متاسفانه متولی خاصی وجود ندارد تا در بحث اجاره مسکن ورود کند. این موضوع تاکنون قانون نبود اما در صحن علنی در حال بررسی است تا تبدیل به قانون شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در سالهای گذشته سران سه قوه تصمیماتی گرفته بودند و به مراکز استانها و شهرستان‌ها ابلاغ شده بود و مبالغی اضافه می‌کردند که به نفع مستاجران بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه نوسان قیمت‌ها در بحث اجاره‌بها از توان مردم خارج است اظهار کرد: اگر این موضوع تبدیل به قانون  و یک وزارتخانه متولی آن شود می‌توان از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد.

 

حسین‌زهی با بیان اینکه در کلان‌شهرها حدود بیش از 40 درصد شهروندان مستاجر هستند گفت: باید از مستاجران حمایت کرد قیمتی که در حال افزایش است اضافه است و باید کاهش یابد از سویی نظارت نیز باید افزایش یابد.

 

 

 این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأثیر نهضت ملی مسکن بر قیمت و اجاره‌بها گفت: نهضت ملی مسکن هنوز به بهره‌برداری نرسیده که تاثیر خود را نشان بدهد.

 

وی در پایان تأکید کرد: دولت موظف است سالانه به طور متوسط یک میلیون واحد بسازد اما از زمان شروع به کار تا اکنون و شرایط موجود بعید می‌دانیم بتواند یک میلیون واحد بسازد، البته اگر به بهره برداری برسد در حوزه عرضه و تقاضا تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها