کد خبر: ۲۷۶۱۲
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
قیمت‌ها در بازار نفت در ابتدای هفته جاری، کاهش بیشتری را تجربه کرد، به طوری که هر بشکه نفت خام وست تگزاس به زیر ۷۰ دلار سقوط کرد.
به گزارش جدید پرس:

هر دو نفت شاخص برنت و وست‌تگزاس در معاملات آسیایی در اوایل امروز بیش از ۱ درصد کاهش یافتند زیرا معامله گران رویکرد محتاطانه‌ای را نسبت به احتمال اعلام افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو اتخاذ کردند، حتی اگر سیگنال هایی وجود داشت که ممکن است افزایش ها را متوقف کند.

 

بنابر گزارشی که رویترز در اوایل امروز منتشر کرد، به نظر می رسد اکثر بانک های سرمایه گذاری انتظار توقف روند افزایشی نرخ بهره را دارند.

در همین حال، گلدمن ساکس چشم انداز قیمت نفت خام خود را برای بقیه سال کاهش داد. فایننشال تایمز گزارش داد که این بانک اکنون انتظار دارد که نفت برنت در سال ۲۰۲۳ با قیمت کمتر از ۹۰ دلار در هر بشکه به پایان برسد.

این بانک به انتظارات عرضه بیشتر از روسیه، ایران و ونزوئلا برای سال آینده و تولید اضافی ۸۰۰۰۰۰ بشکه در روز اشاره کرد. در صورتی که عربستان سعودی تصمیم بگیرد این کاهش را تا سال آینده تمدید کند، افزایش عرضه از سوی ایران، روسیه و ونزوئلا این کاهش عرضه را جبران خواهد کرد.

کاهش تولید عربستان سعودی، چراغ سبزی به امارات بود تا تولید خود را تا ۲۰۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش دهد. عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی، در نشست سران کشورهای عربی و چین در آخر هفته گفت که آخرین تعدیل‌ها در تولید اوپک پلاس تلاشی برای رسیدگی به "ابهامات و احساسات" در بازار نفت است.

در حال حاضر هر بشکه نفت خام برنا از ابتدای روز تاکنون با کاهش قیمت ۲ دلار و ۵ سنتی ( ۲.۹۲ درصدی ) به ۶۸ دلار و ۱۲ سنت رسیده‌است و هر بشکه نفت خام برنت نیز با کاهش قیمت یک دلارو ۸۵ سنتی ( ۲.۴۷ درصدی ) به ۷۲ دلار و ۹۴ سنت رسیده‌است.

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار نفت/ کاهش تولید عربستان سعودی سوخت شد؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها