کد خبر: ۲۷۴۵۹
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
عضو شورای شهر تهران به 22 خرداد روز جهانی مبارزه با کار کودکان اشاره کرد و گفت: 80 درصد کودکان کار ایرانی نیستند.
به گزارش جدید پرس:

پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان گفت: این اتفاق نشان دهنده دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران است که کشورهایی که به تجزیه و فروپاشی ایران فکر می کردند  امروز مجبور شدند راه تعامل را به جای تقابل با جمهوری اسلامی انتخاب کنند.

به گفته سروری، امروز هر سفارتخانه‌ای در تهران ایجاد می شود موشک قدرتمندی است و تمام این موارد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی دارای دیپلماسی بازدارندگی است و کسانی که با تقویت اغتشاشات به دنبال بی ثباتی در کشور بودند امروز در اوج بی ثباتی در رژیم اشغالگر اسرائیل زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: آنها آتشی برای سوزندان ما ساخته بودند که امروز خودشان را می سوزاند امروز مقاومت برگ برنده منطقه است و همه باید در این مسیر حرکت کنند.

احداث کافی شاپ در عمارت عین الدوله

میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر تهران در  خصوص آخرین وضعیت عمارت عین الدوله واقع در محله هروی گفت: در وضعیت فعلی از ظرفیت این بنا استفاده بهینه نمی شود و این عمارت تاریخی با حداقل کارایی مورد بهره برداری است. 

وی به بازدیدی که از این عمارت تاریخی داشت اشاره کرد و گفت:  این عمارت خالی از مراجعه کننده  بود و هیچ تابلوی اطلاع رسانی نداشت. اداره حجم سازمان زیباسازی با 7 پرسنل در برخی اتاق ها مستقر هستند؛ این عمارت می تواند تبدیل به مرکز آموزشی و توانمند سازی در حوزه مجسمه شود و هنرجویان و هنرمندان در زمینه تولید مجسمه مفهومی و حجمی در این مکان آموزش ببینند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: مشکل دیگر این است که سازمان زیباسازی بخشی از محوطه و حیات این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار داده و آنها در حال کندن زمین و احداث سازه فلزی برای ساخت کافی شاپ هستند و این مغایر با اصول مراکز نگهداشت بناهای تاریخی است.

به گفته مظفر، بهای اندکی هم از پیمانکار برای کافی شاپ گرفته اند و همین موضوع محل سوال است با چه منطقی در آمدی این مجموعه در اختیار پیمانکار است و سازه ای مغایر فضای تاریخی در حال احداث است. انتظار است شهرداری در انعقاد قرارداد و تناسب با کاربری تجدید نظر کند و برای بهره وری این ساختمان اقداماتی کند.

سقوط درختان خشک بر روی خودروی شهروندان

در ادامه جلسه سوده نجفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به بارش باران و طوفان در چند روز اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: این حادثه خسارت در شهر برجا گذاشت. سقوط درختان بر اثر وزش شدید باد بود  و عمدتا  این درختان خشک بودند و  به دلیل عدم رفع خطر این درختان برای  بر روی خودروهای شهروندان سقوط کردند.

نجفی گفت: از شهرداری می خواهم نسبت به رفع خطر این درختان اقدام کند و منظور از رفع خطر قطع درختان نیست؛ بلکه شناسایی و انجام اقدامات ایمنی لازم در موقع وزش باد است.

80 درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند

وی در بخش دیگر صحبت هایش به 22 خرداد روز جهانی مبارزه با کار کودکان اشاره کرد و گفت:  یکی از مشکلات موجود در شهر  تهران کودکان کار و خیابانی هستند این افراد به دلیل آزارهای مثل کتک، توهین، تحمل گرما و سرما، گرسنگی  و ... دچار مشکلات جسمی و روحی می شوند. 

نجفی با بیان اینکه حضور این کودکان مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد می کند، گفت: متاسفانه در سیستم اجرایی کشور وقتی قرار است  یک اقدام قابل توجه انجام نشود چندین سازمان درگیر می شوند و ساماندهی کودکار کار شامل همین مورد است. نهادهای مثل وزارت کشور،  شهرداری، وزارت کار ، نیروی انتظامی، بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، صدا و سیما، هلال احمر، بهزیستی  و کمیته امداد در این زمینه وظیفه دارند و  باید بر اساس وظایف سازمانی نسبت به  ارائه تمام و بخشی از خدمات اقدام کنند.

وی ادامه داد: با وجود این همه متولی آمار کودکان کار در کشور و به ویژه در تهران روز به روز بیشتر می شود و هنوز هم یک نهاد مشخص متولی ساماندهی نیست. بر اساس آمار غیر رسمی یک جا گفته شده 14 هزار و یک جا گفته شده  70 هزار کودک کار وجود دارد و 80 درصد کودکان اتباع خارجی هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: سوال من این است چرا نهادهای مربوطه اجازه ورود کودکان را از  کشورهای دیگر می دهند .وقتی 80 درصد کودکان کار ایرانی نیستند پس عزمی هم برای برخورد با این افراد نیست. اگر عزمی بود باید در مرحله اول از ورود اتباع جلوگیری شود و بعد با باندها و شبکه های که این افراد را برای مقاصد اقتصادی خود هدایت می کنند برخورد قاطع شود اگر این کار نشود شاهد افزایش بیشتر کودکان کار خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، موضوعات مورد بررسی در این جلسه ارائه گـزارش تـوسط ناصـر امـانی عضـو شـورای اسـلامی شـهر تـهران در خصـوص  محـله شوش  واقع در منطقه15 شهرداری تهران ،بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو )، برای  سال های  مالی 1396 لغایت 1399»،  بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، برای سال های  مالی 1396 لغایت 1399» است.

همچنین  بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، برای سال های  مالی 1396 لغایت 1399 »، بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، برای سال های  مالی 1396 لغایت 1399 » بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی « سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، برای  سال های  مالی 1396 لغایت 1399 » در دستور کار است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها