کد خبر: ۲۶۹۳
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
بررسی روند معاملات امروز؛
بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می ‌رسد شاخص پس از اصلاح عمدتا زمانی، موج صعودی بعدی خود را شروع و به بالای کانال یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد نفوذ کند. در نقطه فعلی با توجه به گارد صعودی نفت جهانی و افزایش کرک اسپرد پالایشی‌ها انتظار می ‌رود این صنعت در مقایسه با سایر صنایع در سودآوری پیشتاز باشند.
به گزارش جدید پرس:

معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت دو هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۱۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس به ترتیب ۱۵۳۶واحد و ۳۰واحد افت داشتند. به طور کلی بیش از پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۴۴۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

 

نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد شاخص پس از اصلاح عمدتا زمانی، موج صعودی بعدی خود را شروع و به بالای کانال یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد نفوذ کند. بنابراین با توجه به بازگشت پرقدرت انتظارات تورمی، رشد قیمت‌های جهانی و نرخ دلار بازار آزاد، روند بورس نیز مطابق خروجی فرمول دهه‌های اخیر خود صعودی خواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی بازار سرمایه نسبتا با ثبات و متعادل است و جای نگرانی ندارد. اما جاماندگی آن از سایر بازارهای موازی، سهامداران و تحلیلگران عجول را اذیت می‌کند. اما این تاخیر فاز منطقا نمی‌تواند طولانی باشد و مشابه روند ابتدای سال انتظارات تورمی بار دیگر خود در قیمت سهام نیز نشان خواهد داد و سهامداران صبور را منتفع خواهد کرد.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در نقطه فعلی با توجه به گارد صعودی نفت جهانی و افزایش کرک اسپرد پالایشی‌ها انتظار می‌رود این صنعت در مقایسه با سایر صنایع در سودآوری پیشتاز باشند. هرچند سررشته نخ سودسازی این گروه در دست دولت و مبهم است.

 
 

وی بیان کرد: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در صندوق‌هایی که بتای بالاتر از یک و پرتفوی قوی دارند، به سهامداران مبتدی و حتی حرفه‌ای توصیه می‌شود. در مقابل گروه فلزات و متانول‌سازان کماکان جز کم‌رمق‌ترین گروه‌های دلاری بازار هستند. 

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص شاخص‌ها نیز به نظر می‌رسد شاخص کل وضعیت مطلوب‌تری نسبت به شاخص هم وزن داشته باشد و در موج صعودی پیشروی بازار، سهام بزرگ با اقبال بیشتر معامله‌گران روبه‌رو شوند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها