کد خبر: ۲۶۸۹۱
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
حبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید میکند آنچه دولت اجرا کرد منظور نظر مجلس نبود و این طرح فقط جلوی متضرر شدن اقشار آسید مدیر را می گیرد.
به گزارش جدید پرس:

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اقتصاد۱۰۰ گفت: درخواست مجلس از دولت این بود که قیمت‌ها در سطح شهریور ۱۴۰۰ بماند اما خود دولت آزاد است که چگونه برخورد کرده و سیاست‌گذاری کند، یعنی اختیارات را به دولت دادیم. اما چیزی که دارد اتفاق می‌افتد متفاوت از انتظار و چیزهایی بود که در ذهن داشتیم.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بحث کالابرگ از این جهت که نقدینگی را فقط در خرید کالا آن هم غالبا داخلی خرج می‌کند، می‌تواند در حوزه اقتصاد یک اتفاق ارزشمندی باشد. توجه و تمرکز کمیسیون برنامه و بودجه از ابتدا روی کالابرگ الکترونیکی بود، نه پول نقد و توزیع نقدینگی که اکنون دارد پرداخت می‌شود.

 

 

محبی نجم‌آبادی تاکید کرد: دولت اصرار خیلی زیادی برای حذف ارز ترجیحی داشت و بیش از ۲۰ جلسه با کیمسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در بحث آزادسازی برگزار شد. در این جلسات دولت همواره اصرار و تاکید بر حذف ارز ترجیحی داشت و در نهایت هم مجلس قانع نشد و اختیار این کار را به صورت مشروط به دولت داد و آن شرط هم تخصیص کالابرگ الکترونیک بود. تا اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های کم‌درآمد از تورمی که ممکن است ایجاد شود آسیب کمتری را متحمل شوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها