کد خبر: ۲۵۹۸۳
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
زمانی که یوبی سافت تصمیم به ساخت بازی Assassin's Creed Mirage، که سری بعدی از مجموعه بازی‌های "انجمن قاتلین" است، را گرفت؛ دشواری های متفاوتی را باید پشت سر می‌گذاشت. از ساخت محیطی که بتواند «دوران طلایی تمدن اسلامی» در بغداد را به نمایش بگذارد، گرفته تا ساخت و ایجاد ارتباطی میان فرهنگ غربی با آن.
به گزارش جدید پرس:

یکی از نکاتی که یوبی سافت در این خصوص آن را مورد توجه قرار داده است، بخش آهنگ و موسیقی متن این بازی ویدیویی فوق‌العاده است. یوبی سافت بر این باور بود که موسیقی یکی از بهترین راه‌حل‌هایی است که بتواند محیط این بازی را به فرهنگ غربی بشناساند. در این زمینه یوبی سافت تصمیم گرفت تا برندان آنجلیدس آهنگساز ملقب به اسکیمور را برای این پروژه انتخاب کند. برندان پیش از این در زمینه موسیقی بازی‌های ویدیویی کار نکرده بود اما در کارنامه موسیقی او سریال‌هایی مانند "۱۳ دلیل برای" و "میلیاردها" دیده می‌شود. در ادامه به این می‌پردازیم که این آهنگساز معروف برای به سرانجام رساندن این پروژه چه‌کارهایی انجام داده است.

میراج، مانند بقیه سری‌های Assassin’s Creed، باید تا حد امکان ازنظر تاریخی دقیق بود. برندان آنجلیدس می‌گوید: اولین کسی که با او تماس گرفتم، دوست تونسیم بود که یک هنرمند و مجری ساکن نیویورک است. شخص بعدی که به دنبال آن بودم لیث صدیق بود که ویولونیست عراقی الاصل اردنی و مدیر هنری ارکستر عربی نیویورک است.

به تصویر کشیدن دوران اوج تمدن اسلامی در یک بازی مشهور / عکس

صدیق، انگیزه‌های آنجلیدس را درک و او را با اکرم حداد، آهنگساز فلسطینی معرفی کرد. این بازی، که عمدتاً مخاطبان غربی را هدف قرار می‌دهد، باید به‌اندازه کافی برای گوش غربی آشنا باشد و درعین‌حال عناصر خاورمیانه را برای دقت تاریخی در آن گنجانده باشد. حداد می‌توانست در این زمینه بسیار کمک کند.

 

به تصویر کشیدن دوران اوج تمدن اسلامی در یک بازی مشهور / عکس

حداد می‌گوید: هنگامی که عناصر موسیقی عربی را در یک منظره غربی ترکیب می‌کنیم، باید به اصطلاحات و تکنیک‌های موسیقی خاص که مشخصه آن سنت است، توجه داشت. درعین‌حال، توجه به مخاطبان موردنظر و زمینه موسیقی نیز مهم است. اگر این آهنگ برای یک پروژه بازی با بودجه کلان با مخاطبان عمدتاً غربی باشد، ممکن است لازم باشد عناصر موسیقی عربی را به‌گونه‌ای تطبیق داد که برای آن مخاطب آشنا و قابل دسترس باشد. این می‌تواند شامل استفاده از ساختارهای هارمونیک غربی آشناتر یا ترکیب عناصر عربی به روشی ظریف عنوان شود.

انجمن قاتلین میراژ در سال ۲۰۲۳ برای پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها