کد خبر: ۲۴۱۷
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از آغاز بارگیری بیش از ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویای وارداتی از مبدا بندر امام خمینی از ساعت ۱۴ امروز خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

 محسن سلامی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با بیان اینکه بارگیری بیش از ۱۰۰ هزارتن کنجاله سویای وارداتی از مبدا بندر امام خمینی از ساعت ۱۴ امروز آغاز شد، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده در بنادر کشور آماده توزیع است که به محض ترخیص، عملیات حمل آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت پشتیبانی امور دام به دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به جهت حمایت از تولید در حال کارسازی واردات بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده است که به محض ورود، ترخیص و بارگیری تحویل تولیدکنندگان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سوال که بخش خصوصی در واردات چه نقشی دارند، گفت: اتحادیه‌ها بسته به نیازشان این اختیار را دارند که با ثبت سفارش نسبت به واردات اقدام کنند. بنا بر اعلام مدیرعامل اتحادیه دامداران حدود ۳۰ هزارتن ذرت وارداتی از بنادر شمالی کشور در حال ترخیص، بارگیری و تحویل است.

سلامی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در ۴ روز گذشته نیز در حال ترخیص نهاده از بنادر بود و در چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ هزارتن نهاده ترخیص و تحویل تولیدکنندگان شده است.

 وی در پایان گفت: فرآیند واردات و بارگیری بی وقفه در حال انجام است. روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن نهاده بارگیری می‌کنیم و به تمام متقاضیان که خرید را انجام داده‌اند، تحویل داده می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها