کد خبر: ۲۴۰۶
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
نظر شهردار گلد کوست استرالیا در مورد ارز های دیجیتال؛
شهردار گلد کوست استرالیا پیشنهاد می کند که کریپتو می تواند برای پرداخت مالیات های محلی در آینده استفاده شود.
به گزارش جدید پرس:

تیت، شهردار گلد کوست، استرالیا، پیشنهاد کرده که ارز دیجیتال می تواند توسط ساکنان برای پرداخت مالیات های محلی در سال های آینده استفاده شود. اگرچه منتقدان، نوسانات و سقوط اخیر بازار را دلیلی برای عدم انجام این کار می دانند.

 

تام تیت 5 ژوئن کمی بیش از یک هفته قبل از اینکه شورا بودجه سالانه خود را ارائه کند در مصاحبه ای با ABC News گفت:"چرا نرخ ها را به وسیله ارزهای دیجیتال پرداخت نکنیم؟" او افزود: "نوسانات آنقدرها هم بد نیست."

تیت در سال 2012 به عنوان شهردار گلد کوست، ششمین شهر بزرگ استرالیا انتخاب شد و از آن زمان به بعد برای دومین بار در سال 2016 و برای بار سوم در سال 2020 به عنوان شهردار گلد کوست انتخاب شد.

 

تام تیت در مصاحبه خود گفت:" من نمی گویم که ما این کار را انجام می دهیم، فقط می گویم که همیشه به سطح بعدی نگاه می کنیم، ما مبتکر هستیم."با این حال، منتقدان استدلال کرده‌اند که نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در بحبوحه سقوط بازار می‌تواند اشتیاق به پرداخت کریپتو را کاهش دهد.

 
 

آدام پولتون از انجمن بلاک چین استرالیا در صحبت با ABC News خاطرنشان کرد که مسئولان باید قبل از تصمیم گیری برای پرداخت به وسیله ارز دیجیتال به ریسک پذیری خود توجه کند.

آدام پولتون گفت: "اگر آنها پرداخت مالیات با بیت کوین را بپذیرند، سپس اگر قیمت بیت کوین به نصف رسید، می خواهند چه کنند؟

اظهارات شهردار در حالی بیان می شود که تعداد فزاینده ای از شهرها و کشورها در سراسر جهان شروع به بررسی اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال و بانک مرکزی برای پرداخت مالیات و نرخ های محلی کرده اند.

در ماه آوریل، فیلیپ دیویس، نخست وزیر باهامیا اعلام کرد که قصد دارد به ساکنان این کشور اجازه دهد تا مالیات خود را از طریق استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) یعنی دلار ساند پرداخت کنند.

در همان ماه، فاش شد که ساکنان سه شهر بزرگ چین پرداخت مالیات، حق تمبر و حق بیمه تامین اجتماعی را با استفاده از CBDC این کشور، یوان دیجیتال، آغاز کرده‌اند.

سایر مناطقی که اعلام کرده اند یا در نظر دارند یا در حال استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای پرداخت مالیات هستند، می توان به شهر سوئیس لوگانو، بوئنوس آیرس، کلرادو، ریودوژانیرو و جمهوری آفریقای مرکزی اشاره کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها