کد خبر: ۲۳۵۳۳
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرماندار مسجد سلیمان با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان ۴۵ درصد است گفت: این‌ نرخ به دلیل انجام نشدن توسعه اقتصادی و نبود رونق تولید در این شهرستان است.
به گزارش جدید پرس:

 محمد پاکدل روز شنبه در نشست تخصصی حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی چهار شهرستان لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و هفتکل که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در محل پتروشیمی مسجدسلیمان برگزار شد بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های زیادی که در مسجد سلیمان هست نباید شاهد این نرخ بالای بیکاری در این شهرستان باشیم.

وی گفت: تبعات این نرخ بیکاری، خودکشی‌هایی است که ۲ هفته یکبار شاهد آن هستیم و نابه‌هنجاری‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد.

فرماندار مسجد سلیمان ادامه داد: روزانه سه طلاق در مسجد سلیمان رخ می‌دهد که به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان است.

پاکدل ادامه داد: تنها یک سوم ظرفیت شهرک‌های صنعتی مسجدسلیمان فعال هستند، و از دولت انقلابی انتظار داریم برای بهبود شرایط این شهرستان اقدام کند.

فرماندار مسجد سلیمان گفت: با راه‌اندازی واحد پتروپالایش مسجدسلیمان، مشکل بیکاری در شهرستان‌های لالی، اندیکا ، مسجدسلیمان و هفتکل تاحدودی برطرف می شود و انتظار داریم تا عملیات ساخت این پروژه آغاز شود.

وی افزود: در شهرستان مسجد سلیمان معادن سنگ ، گچ ، نفت و گاز وجود دارد، که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود می‌توان مشکل بیکاری منطقه را برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در این نشست گفت: چهار شهرستان لالی ، هفتکل ، مسجدسلیمان و اندیکا نفتخیز بود اما با رفتن شرکت های نفت از این مناطق، وضعیت اقتصاد آنها بد شد، ضمن اینکه در شهرستان مسجدسلیمان با کمبود زمین روبه رو هستیم.

اخلاق محمدیان ادامه داد: اگر سرمایه گذاران در این منطقه ورود کنند می‌توان شهرک‌های صنعتی چهار شهرستان لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و هفتکل را رونق داد.

وی همچنین گفت: ۱۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک اهواز در تملک بانک بودند که پنج واحد از این تعداد به چرخه تولید برگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ادامه داد: در خوزستان پروسه استعلام‌گیری برای سرمایه‌گذاران تولید در مدت طولانی انجام می شود در حالی که در استان‌های دیگر اینگونه نیست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز شنبه در سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.

وی صبح امروز از پتروشیمی مسجدسلیمان و روند ساخت کارخانه لوله‌سازی مسجد سلیمان دیدن کرد.

بازدید از واحدهای صنعتی و افتتاح چند طرح از برنامه‌های معاون وزیر صمت به خوزستان است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها