کد خبر: ۲۳۲۲۰
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از مجموع تصادفاتی که در سال ۱۴۰۱ در بزرگراه‌ها به وقوع پیوست، حدود ۸۴ درصد خسارتی، ۱۵ درصد به صورت جرحی و کمتر از یک درصد به صورت فوتی اتفاق افتاد.
به گزارش جدید پرس:

سرهنگ حمید حمیدی؛ سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده "شهر امن" در مورد وضعیت تصادفات بزرگراه‌های شهر تهران در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از مجموع تصادفاتی که در سال ۱۴۰۱ در بزرگراه‌ها به وقوع پیوست، حدود ۸۴ درصد خسارتی، ۱۵ درصد به صورت جرحی و کمتر از یک درصد به صورت فوتی اتفاق افتاد که حتی این یک درصد نیز برای ما بسیار زیاد است اما نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ۲۱ درصد از تصادفات در شب اتفاق افتاد و حدود ۷۹ درصد از تصادفات در روز اتفاق افتاده است؛ هرچند که شدت تصادفات در شب‌ها به مراتب بالاتر و سنگین‌تر از روز است.

حمیدی گفت: در خصوص قصور وسایل نقلیه، سواری‌ها با توجه به فراوانی‌هایی که دارند رتبه اول را دارند و رتبه دوم به وانت‌ها تعلق دارد که در ۱۵۰۰ فقره از تصادفات ۱۴۰۱ این وانت بارها بودند که مقصر شناخته شدند. رتبه سوم این آمار مربوط به کامیون‌ها و کشنده‌ها و رتبه چهارم نیز به موتورسیکلت‌ها باز می‌گردد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در سال‌های گذشته رتبه موتورسواران با خودروهای سواری رقابت می‌کرد و در جایگاه دوم بود که خوشبختانه با اقدامات و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه‌ای که پلیس راهور تهران بزرگ مانند طرح موتوریار انجام داد رتبه موتورسواران در تصادفات تنزل پیدا کرد و به رتبه چهارم رسید.

وی با بیان اینکه محورها و بزرگراه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ بیشترین تصادفات را داشته‌اند به ترتیب، بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی(ع) و شهید یاسینی بودند، گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین علل تصادفات در بزرگراه‌ها عدم توجه به جلو(حدود ۴۹ درصد) را شامل می‌شود.

حمیدی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ حدود، ۱۶ درصد از تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی، ۱۵ درصد به دلیل تغییر مسیر ناگهانی و ۵ درصد نیز به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ۱۵ درصد نیز سایر علل باز می‌گردد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: صحبت با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان حین رانندگی، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات می‌تواند جزء مصادیق عدم توجه به جلو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰۶ فقره تصادف به علت حرکت با دنده عقب در سطح بزرگراه‌های شهر تهران داشتیم که ۸۰ فقره از آن منجر به جرح و فوت شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها