کد خبر: ۲۲۹۵۵
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
روز گذشته ایلان ماسک، برچسب رسانه‌های دولتی را به دلیل دخالت دولت در سرمقاله این نشریات حذف کرد.
به گزارش جدید پرس:

روز گذشته ایلان ماسک، برچسب رسانه‌های وابسته به دولت و رسانه‌های تامین مالی شده توسط بودجه دولتی را از صفحه رسانه آمریکایی رادیو عمومی ملی ( NPR) و رسانه کانادایی (CBC) حذف کرد.

 

به گفته رویترز، این شرکت همچنین تگ رسانه‌های وابسته به دولت چین مانند «شین هوا» و روزنامه‌نگاران مرتبط با نشریات تحت حمایت دولت را حذف کرد. با اینکه برچسب‌گذاری حساب رسانه‌ها در توییتر از سال 2020 آغاز شده است اما حساب‌های برخی رسانه‌های دولتی و کارکنان ارشد آنها مانند «NPR» و «CBC» اویل ماه آوریل و در روزهایی که خود ایلان ماسک مدیریت توییتر را برعهده داشت، برچسب‌گذاری شده بودند.

 
 

این اتفاق باعث شد تا این دو رسانه فعلا از گذاشتن پست در حساب‌های توییتر خود دست کشیده و اعتراض خود را به این جریان نشان دهند. زیرا به گفته نشریه NPR، تنها یک درصد از بودجه عملیاتی سالانه این نشریه به‌طور مستقیم از دولت فدرال تامین می‌شود.

این نشریه در تاریخ 12 آوریل با توییتر خداحافظی کرد و ضمن مخالفت با ایلان ماسک مبنی بر مستقل نبودن NPR گفت که این پلتفرم در حال انجام اقداماتی است که اعتبار این نشریه را زیر سوال می‌برد. رسانه کانادایی CBC نیز در آخریت توییت خود اعلام کرد که این اتهامات به هیچ عنوان واقعیت ندارند.

هفته گذشته، ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با BBC گفت که در تلاش است تا دقت این رسانه اجتماعی را بالا ببرد. از این رو سعی دارد تا برچسب‌گذاری‌ها را اصلاح کند.

براساس گزارش یورونیوز، در همین زمینه عبارت «کارمند دولت» نیز از حساب کاربری ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران حذف شد. ماسک علت حذف برچسب از رسانه‌های دولتی را دخالت دولت‌ها در محتوای سرمقاله این نشریات به وسیله فشارهای سیاسی دانست.

تیک آبی بیل گیتس هم حذف شد

حذف برچسب‌گذاری‌های رسانه‌ها در توییتر تنها یک روز پس از دیگر اقدام عجیب ایلان ماسک، یعنی حذف تیک آبی افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران مانند هیلاری کلینتون رخ داد. در میان افرادی که تیک آبی خود را از دست دادند، نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و برخی از ستاره‌های تلوزیون ایالات متحده نیز دیده می‌شود.

البته ایلان ماسک برای حفظ تیک آبی برخی افراد مشهور مانند لبرون جیمز، ستاره بسکتبال، استیون کینگ، نویسنده مشهور و ویلیام شاتنر، بازیگر فیلم استارترک، خودش شخصا اشتراک توییتربلو را پرداخت کرد و در توییتی نوشت: فقط برای شاتنر، لبرون و کینگ.

ایلان ماسک از ابتدای حضورش به‌عنوان مدیرعامل توییتر هر روز با یک جنجال تازه و عجیب و غریب کاربران را شوکه می‌کند. به گفته بسیاری از کارشناسان او برای مدیرعاملی توییتر مناسب نیست و چنین امری تنها باعث ایجاد رکود و ریزش سهام در سایر شرکت‌های او از جمله تسلا می‌شود.

روز گذشته سهام تسلا با کاهش 10 درصدی مواجه شد. البته این تنها بدشانسی ماسک در روز پنج‌شنبه نبود. موشک نسل جدید استارشیپ که متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس بود نیز دقایقی پس از بلندشدن در آزمایشی بدون سرنشین، منفجر شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها