کد خبر: ۲۲۲۶۳
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
دمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به اظهارات اخیرا نخست وزیر لهستان هشدار داد که اگر میان مسکو و ناتو یک درگیری نظامی رخ دهد، لهستان محو خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

 مدودف جمعه در توئیتی نوشت: یک مفرد نادانی به اسم ماتئو موراویسکی گفته که اوکراین حق دارد به روسیه حمله کند و او نگران جنگ ناتو علیه روسیه نیست زیرا مسکو بسرعت شکست خواهد خورد.

وی افزود: نمی‌دانم در چنین جنگی کدام طرف برنده و کدام طرف بازنده خواهند بود اما با توجه به نقش ناتو بعنوان پایگاه ناتو در اروپا، این کشور قطعا به همراه نخست وزیر احمقش محو خواهد شد.

لهستان یکی از کشورهای است که حمایت‌های گسترده‌ای از اوکراین در برابر روسی به عمل آورده و در تازه‌ترین اقدام توانست موافقت آلمان برای تحویل جنگنده‌های میگ ۲۹ به اوکراین را جلب کند.

ورشو برای تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین به تائید برلین نیاز داشت زیرا جت‌های جنگنده دوران شوروی از طرف آلمان شرقی به لهستان تحویل داده شده بود.

از سوی دیگر، نخست وزیر لهستان هفته گذشته گفت که کشورش میزبان تولیدکنندگان مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده برای تانک‌های آبرامز آمریکایی خواهد بود.

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه و در جریان دیدار با موراویسکی در واشنگتن، تاکید کرد: لهستان یک متحد ارزشمند، یک شریک و یک دوست است.

نخست وزیر لهستان نیز گفت: ورشو می‌خواهد قوی ترین ارتش اروپا را بسازد و به همین دلیل است که می‌خواهیم با پیشرفته‌ترین صنایع دفاعی جهان یعنی صنایع آمریکا همکاری کنیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها