کد خبر: ۲۲۱۳۷
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
حقوق و دستمزد در کشور ترکیه سالانه دو بار افزایش می یابد که این افزایش بار نخست برای شش ماهه اول سال و بار دوم نیز برای شش ماهه دوم سال اعمال می‌شود.
به گزارش جدید پرس:
ارگون آتالای رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه اعلام کرد که دولت این کشور برای دومین بار در سال جاری میلادی، حداقل حقوق را به میزان ۳۰ درصد افزایش می دهد.
 
به گزارش ایرنا، حقوق و دستمزد در کشور ترکیه سالانه دو بار افزایش می یابد که این افزایش بار نخست برای شش ماهه اول سال و بار دوم نیز برای شش ماهه دوم سال اعمال می‌شود.
 
 
 
اواخر سال گذشته میلادی، حداقل حقوق و دستمزد در کشور ترکیه برای اجرا در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی به میزان ۵۴.۵ درصد افزایش یافت و با افزایش ۳۰ درصدی فعلی که از اول ماه ژوئیه(۱۰ تیرماه ۱۴۰۲) به اجرا در می آید، مجموع افزایش حقوق و دستمزد در ترکیه نسبت به سال گذشته ۸۴.۵ درصد رشد خواهد یافت.
 
شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که در جریان افزایش حقوق جدید کارکنان و کارگران، میزان حداقل حقوق به ۱۱ هزار و ۵۰۰ لیره ترک معادل ۵۹۵ دلار می‌رسد.
 
ارگون آتالای رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه میزان تقاضای افزایش حقوق از سوی تشکل‌های کارگری این کشور را ۴۵ درصد و دستمزد پایه را ۱۵ هزار لیره اعلام کرد و گفت: این پیشنهاد نیز در حال بررسی بوده ولی افزایش ۳۰ درصدی قطعی شده است.
 
وی بیان کرد: این افزایش حقوق شامل ۳.۵ میلیون کارمند دولتی و ۲.۵ میلیون کارمند بازنشسته نیز خواهد شد.
 
دولت ترکیه در سال گذشته میلادی در پی افزایش نرخ تورم در این کشور و بروز بحران اقتصادی، سه بار دست به افزایش حقوق زد و در آخرین بار، حداقل حقوق و دستمزد را به هشت هزار و ۵۰۰ لیره ترک معادل ۴۵۵ دلار آمریکا افزایش داد.
 
به رغم اقدام دولت ترکیه در ترمیم و افزایش حقوق و دستمزد، به علت صعود روزافزون نرخ تورم در این کشور که میانگین آن در سال گذشته میلادی به ۶۴.۲۷ درصد رسید، مردم اقدام دولت را در مدیریت بحران اقتصادی ناکافی می دانند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها