کد خبر: ۲۱۴۹۰
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
معاون‌ فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد جزئیات برگزاری جلسات پیرامون حجاب در شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش جدید پرس:

امین توکلی زاده در مورد جزئیات برگزاری جلسات پیرامون حجاب در شهرداری تهران با بیان اینکه مصوباتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حوزه حجاب داریم، گفت: این مصوبات صرفا برای امسال نیست و اساسا جدید نیستند و مصوباتی مربوط به گذشته است اما در انجام آن کوتاهی شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها به وظایف خود در حوزه حجاب عمل نکردند و این وظایف مجددا توسط رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت کشور سپرده شده تا پیگیری‌های لازم برای انجام وظایف دستگاه‌ها صورت گیرد، افزود: وزارت کشور نیز قرارگاهی در این موضوع تشکیل داده است و شخص وزیر کشور نیز در حال پیگیری وظایف است و شهردار تهران نیز عضو این قرارگاه است.

توکلی زاده با بیان اینکه این قرارگاه در حوزه حجاب فعالیت می‌کند، ادامه داد: در حوزه تبلیغات حجاب مدتهاست که شهرداری تهران فعال است و این کار از مدتی قبل شروع شد و این اکران ها مربوط به این ایام نیست چراکه اگر دقت کرده باشید سازمان زیباسازی اکران های مختلفی داشته و یا جشن فرشتگان (جشن عبادت دختران) که با همکاری جبهه انقلاب در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد نیز در راستای این اقدام بود.

معاون‌ فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا وزرات کشور وظایف مشخصی را برای شهرداری تهران در حوزه حجاب در نظر گرفته است؟ گفت: وظایفی برای شهرداری در قانون در حوزه حجاب مشخص شده است و برای انجام شدن این وظایف اقداماتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای بانوان تهرانی، ایجاد بوستان‌های مادر و کودک، مراکز توان افزایی کوثر، مراکز حمایتی آسیب‌های اجتماعی، شهردخت و.... را از جمله این اقدامات عنوان و تصریح کرد: هم از لحاظ تخصیص منابع و هم برگزاری مراسمات و رخدادهای مختلف شهرداری تهران برنامه مفصلی در راستای تکریم بانوان داشته و در حوزه‌های عفاف و حجاب نیز طبق وظایف قانونی عمل می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها