کد خبر: ۲۱۳۴۹
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
تازه‌ترین آمار سامانه جست‌وجوی شغل از افزایش مشارکت و ثبت نام کارفرمایان در سامانه و تعداد فرصت‌های شغلی معرفی شده خبر می‌دهد.
به گزارش جدید پرس:

سامانه جست‌وجوی شغل از جمله سامانه‌های فعال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما به یکدیگر، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

این سامانه از دو بخش جست‌وجوی نیروی کار و فرصت شغلی تشکیل شده و کارفرما، کارجو و کاریابی را به یکدیگر متصل می‌کند به نحوی که کارجو به شکل مستقل وارد سامانه شده و در آن ثبت نام می‌کند و پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جست‌وجو و در صورت نیاز درخواست بکارگیری و استخدام خود را در سامانه به ثبت می‌رساند.

سامانه جست و جوی شغل به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا از این طریق هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام شغل موردنظر را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیاز مراحل ثبت درخواست خود را دنبال کنند.

5833848

تازه‌ترین آمار سامانه جست‌وجوی شغل نشان می‌دهد که ۸۲ هزار و ۵۱۸ نفر کارجو و ۹۰۶۹ نفر کارفرما در سامانه ثبت‌نام کرده‌ و ضمن اطلاع از فرصت‌های شغلی بارگذاری شده، نیروی کار مورد نیاز خود را اعلام کرده‌اند.این آمار در مقایسه با آمار ماه گذشته از استقبال و افزایش تعداد کارفرمایان ثبت نام کننده در سامانه حکایت دارد.

همچنین بر تعداد فرصت‌های شغلی موجود افزوده شده و بیش از ۳۷۹ هزار ظرفیت شغلی شناسایی و از طریق سامانه معرفی شده است.۱۱۳۳ کاریابی نیز هم اکنون در حال ارائه خدمت به کارجویان و کارفرمایان در سامانه جست‌وجوی شغل هستند.

5833849

یکی از مزایای سامانه این است که وقتی اطلاعات کارجویان به ثبت رسید چنانچه کارجو به مهارت خاصی نیاز داشت، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ورود کرده با ارائه آموزش‌های مهارتی، کارجو را به سمت مهارت آموزی هدایت می‌کند و در طول این فرایند نظارت مستمر وزارت کار بر فعالیت کاریابی‌ها صورت می‌گیرد.

متقاضیان جویای کار با ثبت‌نام، تکمیل پروفایل شغلی و جست‌وجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کارمی‌شوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها