کد خبر: ۲۱۳۴۳
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره وضعیت سوگیتا و الکس آلگریا گفت: معتقدم وقتی این بازیکنان به کشور می‌آیند، باید تجربه خود را به بازیکنان ما منتقل کنند اما متاسفانه این موضوع را در سوگیتا و الکس ندیدم.
به گزارش جدید پرس:

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی با نساجی، با تبریک سال نو و خوش آمد به کاروان نساجی، اظهارکرد: این تیم قدمت بالایی دارد و جا دارد از مرحوم نادر دست نشان، هم بازی خوبم یاد کنم. کاملا تیم نساجی را می شناسیم و ۱۰ بازی این تیم را آنالیز کرده ایم. ما در سال جدید روش آنالیزمان را تغییر داده ایم و تمام اعضای تیم آنالیز به همراه خودم بازی ها را آنالیز می‌کنیم. از معدود تیم هایی هستیم که به صورت تیمی کار می کنیم و برنامه ها تقسیم بندی شده است. به هر حال بازی سختی خواهد بود چون نساجی هفته های سختی را گذرانده است. 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خورستان گفت: فارغ از بردهایمان مقابل ملوان و پیکان، هواداران و باشگاه هفته های سختی را گذرانده اند و آنچه خواسته باشگاه بوده به صورت کامل محقق نشده است. وظیفه داریم تا پایان فصل بهترین نتیجه را کسب کنیم و بهترین کیفیت را نشان دهیم. با بازیکنانم قول و قرار گذاشته‌ایم که تمام بازی های باقی مانده را مثل جام حذفی ببینیم تا بتوانیم شرایط خیلی خوبی داشته باشیم. امیدوارم تیم‌های بالاسرمان امتیاز از دست بدهند تا به آن ها برسیم. 

«باویه» نمایی از ایمان مبعلی دارد

وی درباره وضعیت سوگیتا و الکس آلگریا، بازیکنان خارجی این تیم افزود: در بازی قبل از سوگیتا استفاده کردم. در حالی که ذهنیت من این بود از باویه استفاده کنم.  معتقدم باویه در ضربه به توپ نمایی از ایمان مبعلی را دارد و در زدن ضربات کاشته فوق‌العاده است. اما برای این که تکلیف‌مان با سوگیتا معلوم شود، در بازی با پیکان او را بازی دادم. با تمام احترامی که برای بازیکنان خارجی قائلم، معتقدم وقتی این بازیکنان به کشور می‌آیند، باید تجربه خود را به بازیکنان ما منتقل کنند اما متاسفانه این موضوع را در سوگیتا و الکس ندیدم.

نارضایتی منصوریان از خریدهای نکونام

منصوریان عنوان کرد: الکس آلگریا مقابل ملوان خوب بود اما بعد از گزارش عملکردی که از تیم پزشکی‌مان گرفتم متوجه شدم امکان برنامه‌ریزی بلند مدت روی این بازیکن وجود ندارد و برای همین فکر می‌کنم سخت است این دو بازیکن در لیست ۱۸ یا ۲۰ نفره ما جا داشته باشند. برای بازی فردا الکس را مثل بازی قبل در لیست ۲۰ نفره نداریم احتمال حضور سوگیتا هم بسیار کم است چون می‌خواهم شش هفته پایانی را با تمام قوا کار کنم و وقتی می‌بینم جوانان تیمم مثل باویه، آرغند، زورمند، نجاریان و ... با تمام وجود کار می‌کنند، ترجیح من استفاده از این نفرات است. خودم هم زاییده همین تفکر در ورزش هستم و وقتی جوان خوبی بودم، مربیان نیز به صورت ویژه به من نگاه کردند و توانستم به علیرضا منصوریان تبدیل شوم. به هر حال نگاه ویژه ما به جوانان خودمان است که تولید آکادمی هستند.

به فولاد برنامه ۱۰ ساله دادیم که کاملا بی‌نیاز شویم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: به مدیرعامل باشگاه سه برنامه ۳، ۵ و ۱۰ ساله برای باشگاه داده‌ام تا بتوانیم باشگاه را کاملا بی‌نیاز کنیم. ما روی گنج هستیم و به شریطی باید از استان‌های دیگر نفر بیاوریم که تک ستاره باشند. نگاه خوبی به آکادمی باشگاه دارم.

وی با اشاره یه جلسه روز گذشته اش با مربیان تیم‌های پایه باشگاه و مدیر آکادمی، ادامه داد: یک جلسه بسیار مهم سه ساعته داشتیم و در این جلسه به نقاط مشترک بسیار خوبی رسیدیم. من ۴ سال در تیم ملی المپیک ایران بودم و در باشگاه استقلال هم برای اولین بار آکادمی حرفه‌ای را راه اندازی کردم و نفرات بعدی هم بعد از من همین مسیر را ادامه دادند و کار را خیلی خوب پیش بردند. من دغدغه آکادمی دارم و به در این جلسه گفتم نتایج خیلی برای من مهم نیست و خروجی برای من مهم است و از جنس حزباوی سال آینده باید حداقل ۱۰ بازیکن داشته باشیم.

شاه‌راه ترانسفرمارکت باید از خوزستان بگذرد

منصوریان بیان کرد: در برنامه‌ای که به باشگاه دادم، گفتم در طی سه سال می‌توانیم آکادمی کاملا حرفه‌ای داشته باشیم و از ایران جدا شویم و در سطح آسیا حرف برای گفتن داشته باشیم. امروز دویستمین آکادمی در سطح جهان هستیم اما در سه سال آینده می‌توانیم به صدمین آکادمی در جهان تبدیل شویم. در سال پنجم هم فکر می‌کنم شاه راه ترانسفرمارکت در فوتبال ایران باید از خوزستان رد شود. ضمن این که برنامه‌های ویژه‌ای مدنظر است و اولین برنامه بحث تغذیه و دومین هم بحث لجستیک بازیکنان است. سومین مساله هم آموزش زبان انگلیسی بود. همچنین تاسیس دانشگاه علمی کاربردی برای بازیکنان بالای ۱۷ سال و تعیین بودجه آکادمی از دیگر برنامه های مدنظر بود. آکادمی در بدترین حالت با یک دهم بودجه باشگاه را داشته باشد و اگر می‌خواهیم آکادمی پیشرفت کند به طور مثال باید البسه‌ای که در اختیار تیم بزرگسالان قرار داده می‌شود باید تن بازیکن آکادمی هم باشد.

می‌توانیم سالانه ۱۵ تا ۲۰ استعداد پرورش دهیم

وی ادامه داد: با کادرفنی تیم وقتی به عظمت استادیوم فولاد نگاه می‌کنیم حیف است که این استادیوم خالی از استعداد باشد. بهترین جلسه‌ای که تا امروز در ۱۵ سال مربیگری‌ام داشتم جلسه با مربیان و مدیران تیم‌های پایه باشگاه فولاد بود. امیدوارم آنچه در ذهن من است عملیاتی شود. در نفت آبادان نیز با کمترین امکانات ۱۰ بازیکن مستعد معرفی شد و فکر می‌کنم این جا این اجازه را به من بدهد سالی ۱۵ تا ۲۰ استعداد مثل حزباوی داشته باشیم. ما این جا هستیم تا بتوانیم به فوتبال خوزستان کمک کنیم.

از قلعه‌نویی خواستم آقاسی را یک استعداد بداند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه گفت: اشکان دژاگه مصدوم است و هنوز کارت بازی دلفی هم صادر نشده است. عارف آقاسی را هم نداریم و از دید من هنوز نیاز به استراحت بیشتری دارد. از آقای قلعه‌نویی خواهش کردم باتوجه به این که نمای خیلی خوبی از او در بازی با الفیصلی و الهلال دیدیم او را یک استعدادد بداند و سرمربی تیم ملی هم گفت اصلا او را در لیست گذاشته‌ام اما بعد دچار یک روند نزولی شد. با او به همراه بزرگترهای تیم جلسه گذاشتیم و نیاز به ریکاوری دارد تا خودش را پیدا کند و فکر می‌کنم به نقطه مدنظر می‌رسد. او خیلی می‌تواند به ما کمک کند. من به جوانان تیمم می‌گوید هر وقت از تمرین به خانه بر می‌گردید باید در مسیر به کار خوبی که انجام دادید فکر کنید. باید ذهن برنده و همه چیز دست به دست هم دهند تا یک بازیکن خوب تولید شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها