کد خبر: ۲۰۹۲
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
سخنگوی سازمان هواپیمایی:
سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره میزان متوسط و میانگین تاخیر شرکت‌های هواپیمایی گفت: سالانه میانگین تاخیر پروازهای داخلی 20 دقیقه بوده و سهم دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و تابان در این تاخیرها به ترتیب 9.1 درصد و 9.7 درصد بوده است.
به گزارش جدید پرس:

 روز گذشته دادستان تهران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و تابان در چند ماه اخیر بیشترین تاخیر را داشتند و تذکر گرفتند و برای جلوگیری از روند افزایشی تاخیر پروازها قرار بر این شده که فروش بلیت با برنامه‌ریزی دقیق و براساس ظرفیت ناوگان صورت بگیرد و شرکت‌ها هواپیماهای جایگزین برای پروازهایی با تاخیر نامتعارف در نظر بگیرند.

شرکت‌های هواپیمایی دلیل اغلب تاخیرهای پروازی را نقص فنی و نبود قطعات کافی ناشی از تحریم‌های 4 دهه گذشته صنعت هوانوردی می‌دانند و اساسا تحریم‌ها را به یک توجیه قابل قبول برای تمام تاخیرها می‌دانند و این باور به جامعه القا شده که برای مقابله با تحریم‌ها اعتراضی نسبت به این رویه نداشته باشند.  و در حالی که مردم و مسافران هزینه قابل توجهی و تقریبا نزدیک به قیمت‌های جهانی برای خرید بلیت می‌پردازند، ایرلاین در صورت تاخیر مقررات جبران خسارت یا فراهم کردن شرایط آرامش و آسایش مسافران را رعایت نمی‌کنند.     ‌  

هر چند که در سال‌های گذشته هم مراجع قضایی و نهادهای متولی به موضوع برخورد با ایرلاین‌های متخلف چه در بحث تاخیر و چه در بحث گرانفروشی ورود کردند اما این اقدامات، موجب تغییر موثر عملکرد ایرلاین‌ها نشده است که چه ریشه آن هم به نحوه شکل‌گیری و ساختار این مجموعه‌ها برمی‌گردد.             

میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به برخورد با ایرلاین‌هایی که بیشترین تاخیر را داشته‌اند، اظهار داشت: به طور قطع سازمان هواپیمایی هم اقداماتی برای جلوگیری از افزایش تاخیرها انجام داده و می‌دهد و در حال حاضر جریمه ایرلاین‌هایی که تاخیر بالایی دارند، محدودیت در صدور مجوز پرواز ساعات پروازی است.  

وی درباره میزان متوسط و میانگین تاخیر شرکت‌های هواپیمایی گفت: سالانه میانگین تاخیر پروازهای داخلی 20 دقیقه بوده و سهم دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و تابان در این تاخیرها به ترتیب  9.1 درصد و 9.7 درصد بوده است.    

سخنگوی سازمان هواپمیایی کشوری با بیان اینکه تحریم و کمبود قطعات در صنعت هولانوردی از عوامل موثر در تاخیر‌های پروازی هستند، ادامه داد: علاوه بر این، عواملی مانند شرایط جوی نامناسب، دید افقی ناشی از گرد وخاک ، نقص فنی، عوامل انسانی، عوامل عملیات شرکت هواپیمایی در افزایش تاخیر پروازها اثر گذار هستند.

رضوی درباره عملکرد ایرلاین‌ها برای جبران خسارت ناشی از تاخیرها  تاکید کرد: براساس شیوه نامه 2040 در پروازهای داخلی و براساسا شیوه نامه 1940 در پروازهای خارجی، تمام مقررات مرتبط با خسارت ابطال و تاخیر پروازها با نظارت مستقیم کارشناس‌های دفتر نظارت بر فرودگا‌ه‌ها و شرکت و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها